Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
mitje78 schreef:Sinds een paar maanden heb ik een super lief paard gekocht,
Maar, sinds een paar weken is ze er achtergekomen dat wanneer ze het bit vast heeft, ik weinig meer te zeggen heb.
Telkens wanneer ik haar terug wil vragen, dan trekt ze nog even harder door. Waardoor ze haar tempo steeds verder verhoogd. En er een rem niet meer is.
Afgelopen, zaterdag was ze galopperende wijze er vandoor gegaan. En ze was niet gestopt tot ze weer thuis was. En het is niet veilig en goed als ze dit steeds blijft doen.
we rijden haar al een gebroken Pelham bit, Dus wil liever niet een zwaarder bit gaan rijden. En een slof is toch ook niet echt mijn favoriete oplossing.
Er9300 schreef:Hallo,heb pas een nieuw paard gekocht,en zij reageert slecht op haar bit,hebben haar bij een handelsstal gekocht,dus weet van haar achtergrond weinig af.Ze is denk ik in het verleden bitloos gereden,maar ik heb daar helemaal geen ervaring mee.Hoe kan ik haar wat gehoorzamer maken,en aan een bitje leren wennen?