Tinker Dublin@ HAW

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

donnar

Tinker Dublin@ HAW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-14 15:42

Hallo,

Even een klein paspoortje:
Naam: Dublin
Ras: Tinker
Geslacht: Ruin
Schofthoogte: 1.395 (ja hij is klein!)
Afstamming: Onbekend

Laatst was mijn moeder mee naar Dublin en heeft een paar foto's gemaakt, helaas maar heel kort en niets van het instappen. Daarom zijn ze allemaal in draf en maar een richting op.

Verbeterpunten Dublin:
We zijn bezig met rechtrichten dus hij moet nog rechter, ook duikt hij heel snel op de voorhand. Hij moet dus zijn achterhand er goed onder brengen en zijn rug goed gaan gebruiken en ontspannen. Gelukkig gaat dit al steeds beter! Hij heeft dus altijd snel en veel spanning, gelukkig lukt het steeds beter om hem te laten ontspannen.

Verbeterpunten bij mij zelf:
Benen verder naar voren leggen
Geen pianohandjes (!!!!!!!!!)
Benen ontspannen en niet afsteken
Hakken niet optrekken

Oke dan hier de foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Graag goed onderbouwde kritiek, dan kan ik er wat mee en houd het vriendelijk! :D

Groetjes!
Laatst bijgewerkt door donnar op 03-02-14 15:55, in het totaal 1 keer bewerkt

SaschaTiviox

Re: Tinker Dublin@ HAW

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 15:46

Hooi,

Ik vind zelf dat je goed rijdt. De tips zijn; geen pianohandjes (maar dat heb je zelf al gezegd) en misschien (maar dat doe je wel goed) ietsje meer je hakken naar beneden duwen.
Wat een leuke tinker verder!! :7

Darah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 13:57

Ziet er gewoon goed uit wat mij beterft. Inderdaad je handen goed rechtop houden zoals al eerder is gezegt. Wat me opvalt is hoe ver jou benen naar achter lijken te liggen. Ik denk niet dat dat veel kwaad kan, maar dat zie je niet zo vaak ;). Alhoewel als je dat teveel doet val je waarschijnlijk naar voren. Dus dat is wat minder goed voor je evenwicht. Dus misschien kan je proberen je benen meer te ontspannen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 14:42

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW doen zijn verwijderd.

Susan88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 15:01

Behalve de tips die al genoemd zijn en die je zelf al hebt genoemd, is mij opgevallen dat je heel vaak met je hoofd naar beneden kijkt i.p.v. recht vooruit.
Heel veel succes! Je bent goed bezig.

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 01:25

Ik denk dat als je echt rijtechnisch commentaar wil je foto's te ver weg zijn.
Ik ben maar een leek hoor maar mij valt op dat je beugels te kort zijn, je je benen te ver naar achter leg, je niet goed mee draai in een bocht en zelf ook erg scheef zit.
Als je rij probeer dan op je linker arm en schouder te letten die moet op de rechte stukken gelijk zijn met je rechter en in de bochten veel meer mee gaan, ik heb nu het idee dat je je hand erg naar binnen zet en je schouder ook wat naar binnen gedraaid heb.
Probeer ook goed naar voren te kijken ipv naar beneden onbewust valt je paard daardoor nog eens extra op de voorhand.
Linksom is zeker zijn voorkeurskant? Probeer rechts wat vaker mee te pakken en vraag ook geregeld stelling binnen en buiten op de lange stukken om het wat op te rekken, slangenvoltes om het soepel te krijgen en alles wel met mate natuurlijk want anders gaat hij er last van krijgen.
Probeer er ook wat meer activiteit in te krijgen zodat hij zijn achterhand beter gaat gebruiken en niet zo op de voorhand valt.
Ik weet zelf wat het is om op een erg scheef paard te zitten mijn paard was enorm scheef gereden door een scheve ruiter daarop word je in een bepaalde houding ''gedwongen'' het is aan jou om juist daar tegen in te gaan en niet aan die positie toe te geven.
En om je daar bewust van te worden zijn zitlessen van iemand die ook les geeft in rechtrichten wel heel goed.

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-14 01:47

Ja super hier heb ik veel aan! :D

Inderdaad, de punten die jij aangeeft zijn we ook aan aan het werken. Ik heb les van een instructrice die lesgeeft in rechtrichten, het gaat al beter maar er gaat toch een tijd overheen. Toen ik hem kreeg snapte hij niks en was erg scheef en strak, hij was nooit echt dressuurmatig bereden. Ik ben al erg blij met de verbetering, al valt er toch nog een hoop te verbeteren! :D

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 01:59

Ik was bang dat ik weer eens te direct was :o

Probeer voor jezelf ook steeds te herhalen....arm arm arm arm of hand hand hand hand of been been been been daar word je zoveel bewuster van.

Ik heb een bijrijder gehad die scheef was paard is ook enorm scheef geworden.
Nu na ruim een jaar zie ik wel duidelijk verbetering alles gaat wat makkelijker, maar recht is het nog lang niet.
Verwacht dus echt niet dat het met een paar maanden over zal zijn.
Je moet heel veel werken aan buiging en stelling en zorgen dat je paard goed aan het been is zodat je activiteit kan vragen.
Ik heb ook tinkers weet hoe ze zijn ;)

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-14 10:58

Heel erg bedankt in ieder geval! :D

salami_worst

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 22:46

daar ik knappe dublin weer :D
wat lijkt ie hier opeens klein haha :P

probeer op je handen te letten, en op je benen. ziet er verder erg netjes uit!