Vandaag was het een super spannende dag , want ik mocht eindelijk samen met Chantal op de friezen rijden waar we al meerdere keren waren geweest, Twee super beestjes de een wat zekerder dan de ander.
Ze zijn genaamd Tjitske en Femma, Tjitske is degene met het dekje van de friese vlag en femma de andere.
Tjitske is hooguit 1.75 of hoger, moet dus hulp bij het opzadelen en halster omdoen etc.
Femma is kalmer, makkelijk met opzadelen ondanks dat ze al sinds vorig jaar november al niet meer gereden, en oh wat waren ze allebei braaf!
Ik weet het, zit niet altijd goed, tenen naar buiten etc. Maar ik vond het ook heel erg moeilijk om op zulke paarden te rijden, nog nooit gedaan en is heel wat anders dan een e-pony. Vooral omdat tjitske zo hoog is en haast niet uit te zitten is
Maar genoeg gepraat en hier zijn de foto's !
1. Gisteren eerst bezig geweest met Tjitske klaarstomen en ze deed het toch netjes!

2.

3. Foto's van vandaag, Ja ik weet het voeten naar binnen, rechter op zitten, niet te streng zijn in de hand, maar de fotos zijn slechts moment opnames en sommige stukken waren ook veel ontspannender

4. foeifoeifoei, geen fijne foto kwa Tjitskes mond, maar toch nog de foto.. Geen foto's van galop helaas, ben ik ook niet geweest want de bak was aardig nat en hier en daar nog ijs en omdat Tjitske zo groot is durfde ik dat nog niet aan

5. Femma, wel veel moeilijker met rijden en veel onzekerder en heeft nog wat last van ritme houden in de draf en de galop, maar toch braaf gebleven!

6. Met Femma wel een galopje gedaan heel moeilijk uit te zitten en zat ook niet zo netjes.. maar ze deed het heel mooi met nog wat moeite in de ritme

7. Bedankt voor het kijken allemaal

Ik vind het fijn om tips te krijgen, kan ook met kritiek omgaan alleen let op dat dit pas de 1e keer is dat ik op deze beestjes rijd en heb nog nooit op friezen gereden, toch vond ik het wel heel leuk gaan

Bedankt voor het lezen en/of kijken