Als we in de bak rijden dan loopt ze op de linkerhand vooral met haar hoofd naar rechts en dus met haar lichaam wat naar links. De hoefslag is wel niet helemaal recht maar dat heeft er niet heel veel mee te maken denk ik.
Ik probeer dan mijn linkerbeen eraan te houden en probeer wat linkerstelling te nemen maar dit wil niet lukken. Bij de linkerstelling gaat ze naar binnen dus alsof ik een volte ga rijden.
En dan los ik het fout op. Dan ga ik dus met de buitenteugel werken. Ik weet dat het fout gaat alleen ik betrap mij er wel telkens op
Maar naar mijn been luisterd ze wel een beetje maar nog lang niet super. Maar ik kan de hulpen ook niet duidelijker geven want mijn slechte kant is dus links en ik kan ook absoluut niet met een zweepje in mijn linker hand rijden.
Nu was ik zondag aan het buitenrijden enw arenw e een galopje ind e berm aan het maken. Dit was naast een fietspad. Nou dan moet ze natuurlijk in de berm alleen ze bleef maar op het fietspad en ik kreeg haar niet naar rechts, in de berm. Weer liep ze met haar hoofd naar rechts (dus bij de berm) maar haar lichaam was gewoon op het fietspad. Toen ben ik maar gaan draven want in galop over asvalt is ook niet echt goed!
Heeft iemand misschien tips? Een volte rechtsom gaat trouwens ook veel beter dan een volte linksom.

. Zorg dat je goed rechtop zit, waarschijnlijk heb je je binnenbeen teveel naar voren en je buitenbeen teveel naar achter
. Schouders recht, of iets naar binnen draaien. Allebei je handen ietsjes naar binnen en de schoft/schouder zo een klein beetje mee naar binnen nemen. Hou wel je gewicht in de richting waar je heen wil (dus iets naar buiten toe) anders valt je paard in de wending. Probeer dit op de ac lijn naar beide kanten zodat je paard links en rechts schouderbinnenwaarts (of eerst schoudervoor) leert lopen. Eerst in stap, daarna op de hoefslag proberen. Als het in stap lukt in draf proberen.