Jildou springen tips???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

RidingxRebel

Jildou springen tips???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 18:36

Hooi!

Ik ben nu al een tijdje met mijn paard Jildou aan het springen. Ik heb alleen geen fijn springzadel en een dressuurzadel springt niet heel erg fijn. Daarom zijn we zonder zadel gaan rijden. Eerst stappen, toen voorzichtig draven en daarna zelfs galopperen! Het ging zo goed dat we zelfs een klein sprongetje hebben geprobeerd!
Afbeelding

Dat ging super dus toen heb ik een SUPER VEILIGE hindernis gemaakt van twee tonnen. Toen heb ik op elke ton drie plankjes geboord waar de balken op kwamen te liggen en als Jildou er tegenaan kwam vielen ze er ook zo weer af.

80 cm ongeveer:
Afbeelding

We springen nu ook 1 meter. Daar heb ik alleen maar filmpjes van en die zet ik liever niet op youtube.

Tips zijn welkom, maar hou het netjes alsjeblieft!

Btw. Weet iemand misschien nog een mooi niet al te duur springzadel?

jillenshadow

Re: Jildou springen tips???

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 18:40

Ziet er goed uit!
Ik heb wel nog een veerzeidigheids richtig sprinzadel te koop.
Interesse?
Groet

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 18:41

tip: moschien wat minder op de hals leunen.

voor een springzaldel zou enen tweedehans gaan zoeken, nieuw zijn de meesten niet te betalen

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 18:43

ziet er echt super uit, ik snap wel dat je op de hals leunt bij zonder zadel springen, je moet best wel sterke bovenbenen hebben om zonder op de hals te leunen met t springen met zonder zadel

jillenshadow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 18:44

Ja indd niet te veel op de hals leunen.
En miesschien wat voorwaartser er opaf rijden.
Groet

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 18:45

niet pes see sterke bovenbenen, wel een hele goed balans. dat is wel even oefen dus!

RidingxRebel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 18:48

Bedankt voor de tips! Ik zal ze zeker gaan gebruiken! Ik heb indd gezien dat springzadels echt heel duur kunnen zijn.
Mijn balans moet ook wel wat beter denk ik. En hoe moet ik precies zitten tijdens de landing?

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 19:27

je moet je best doen op rusti terug te gaan in je houding. als je het 'zweefmoment' hebt gehad moet je eigelijk al rutig trug in de goede houding

Mooblie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 19:30

Ik zou iig wel een zadelmaker/zadelpasser laten komen wanneer je besluit om over te gaan op een ander zadel. Wanneer het zadel niet lekker zit weet je dat meteen en voorkom je een hoop ellende!

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 19:31

Wat knap zeg! Je paard springt ook leuk. Je ,Ag alleen iets meer vooruit kijken, dan leun je automatisch ook niet zo veel op de hals. Vind het er verder heel netjes uitzien zo zonder zadel! :))

RidingxRebel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 20:01

Rubber_Duck schreef:
Wat knap zeg! Je paard springt ook leuk. Je ,Ag alleen iets meer vooruit kijken, dan leun je automatisch ook niet zo veel op de hals. Vind het er verder heel netjes uitzien zo zonder zadel! :))

Heel erg bedankt!
Ik ben ook best wel trots :D

Pebbles_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 14:12

Je hebt op zich een best nette houding, maar ik zou toch met dressuurzadel gaan springen. Zonder zadel rijden is vaak al niet fijn voor een paard, maar zonder zadel springen al helemaal niet. Bewust of onbewust tik je toch behoorlijk hard terug op de rug na de sprong.
Als je houding met zadel hetzelfde is als zonder, inderdaad minder steun zoeken op de hals. Leuk paard trouwens!

RidingxRebel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-14 16:19

Pebbles_x schreef:
Je hebt op zich een best nette houding, maar ik zou toch met dressuurzadel gaan springen. Zonder zadel rijden is vaak al niet fijn voor een paard, maar zonder zadel springen al helemaal niet. Bewust of onbewust tik je toch behoorlijk hard terug op de rug na de sprong.
Als je houding met zadel hetzelfde is als zonder, inderdaad minder steun zoeken op de hals. Leuk paard trouwens!

Ik zie op Youtube heel veel mensen zonder zadel rijden en ik geloof dat mijn paard er geen last van heeft, want anders zou ze ook wel weigeren voor de sprong. Maar wel heel erg bedankt voor de tip en voor het compliment! :D

northequest1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 07:25

Niet helemaal duidelijk te zien op de foto (met name foto 1) maar probeer alsnog te denken aan je hakken uitdrukken. Als je straks wel weer met zadel gaat springen heb je hier ook baat bij.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 18:18

De openingspost voldoet hier niet aan de regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even Regels en Richtlijnen [HAW]Horses At Work aandachtig door, inclusief de links die erin staan.
Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.
Indien je de nodige aanpassingen binnen de 3 dagen via het TeM systeem doorgeeft, passen wij de openingspost aan en gaat je topic weer open. Onder de volgende link kan je lezen wat temmen is.