Donnerstral in de clinic bij Bruno Rodrigues da Silva

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marjola

Donnerstral in de clinic bij Bruno Rodrigues da Silva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 07:20

Hallo allemaal,

eindelijk weer een topic van Donnerstral en mij
na aanleiding van mijn vorige topic (zie onderschrift)
en de vragen voor filmjes
hierbij een topic met veel filmpjes (lees 5)
als je ze allemaal kijkt respect :D :D

wat ik veel lees hier op bokt over bruno vind ik zelf persoonlijk niet echt reeel maar om dat hier tegen te gaan
graag alleen opbouwende critique over mijn rijden en niet over de manier van lesgeven :o :o

even snel een paspoortje
Donnerstral is een donnerstern X Mistral merrie van 15 jaar oud
ze is in het verleden in de m2 uitgebracht en klaargemaakt voor de z1
en heeft thuis met gemak een M parcours gesprongen
nu staat ze bij ons op de manege als manege/ lease paard en ben ik haar ong 2 jaar geleden begonnen met leasen, na de eerste keer rijden gelijk een startkaart aan gevraagd ( ach waarom niet he ). nu zijn we l1 en gaan lekker door met rijden en ook maar een keer een clinic van bruno doen,

dag 1 veel kennismaken en vooral veel lol hebben en mijn handen LOS laten :o

dag 2 toch al serieuzer bezig en wel al verbetering zien
en mevrouw die de trailer sloopt dus voor straf moest ze daar op stal blijven :P

dag 3 begon met de vraag van mijn kant of hij haar een keer wou rijden en dit leek hem wel een leuke uitdaging, omdat ze niet het typische idee van manege paard is. en ik mijn paardje wel eens alle truukjes uit de kast wou zien halen :D

daarna er zelf nog even op gestapt en grootse lof van bruno gekregen over donnerstral *D mijn dag kon niet meer stuk

die linkerhand van mijn blijft een probleem zijn ;(
en ik zou de dag erna op wedstrijd dus ook nog even de proef geoefend

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ heerlijk hier teken ik voor

het motto is THINK MORE, DO LESS

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 11:00

Het eerste wat mij opvalt, zowel in het eerste als je laatste filmpje en sorry, nee ik heb niet alles gezien.. ;) dat is je handhouding. Ze mogen verder voor je uit en meer samen, probeer er bewust op te letten. Mijn ervaring is dat mijn paard dan nog fijner loopt. Schouders ook mooi ontspannen naar achter, kin naar boven, zeker tijdens het doorzitten.

In het eerste filmpje ben je voorzichtig je vraagt niet veel, al heb je je handen daar ook wijd en dicht bij je lichaam. In het laatste filmpje zet je ze daar ook meer vast. Als je nou iets meer er vanachter aan gaat rijden en dit voorwaarts gaat begrenzen (handen dragend voor je zadel en meer bij elkaar) dan ga je volgens mij een veel fijner contact hebben. ;)

Edit: net je vorige topics bekeken, daar doe je het niet :P wel is hij mooi in de spieren te komen staan, mooi! :D

SheeNegro

Re: Donnerstral in de clinic bij Bruno Rodrigues da Silva

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 11:10

Wil je ook eens vertellen wat je van Bruno zijn rijden vond? Gewoon uit nieuwsgierigheid ;)

Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 13:00

bruno had veel rust en respect voor de paarden maar vraagt dat ook van de paarden
en met mijn handen moest ik ook doen omdat ik onrustige handen heb en door een punt op te zoeken waar ik bevestiging heb en dus kan voelen of ik mijn handen stil heb moest ik ze terug dragen en als ik mijn handen dichter bij elkaar doe dan loopt zij niet fijn

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 18:23

De openingspost voldoet hier niet aan de regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even Regels en Richtlijnen [HAW]Horses At Work aandachtig door, inclusief de links die erin staan.
Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.
Indien je de nodige aanpassingen binnen de 3 dagen via het TeM systeem doorgeeft, passen wij de openingspost aan en gaat je topic weer open. Onder de volgende link kan je lezen wat temmen is.