Paard op hoefslag

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lienepien95

Paard op hoefslag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-14 18:51

Mijn zusje en ik rijden allebei vaak op dezelfde manegepony. Een zeer eigenwijze haflinger.
Nu mogen we van onze ouders misschien een paard kopen.
De manegepony staat te koop en we zijn er over aan het denken om haar te kopen zodat ze 1 (nouja 2 dan) vaste eigenaar heeft .

Het punt is echter dat ze met geen mogelijkheid op de hoefslag wil als we linksom rijden.
Ze loopt de hele bak door maar ontwijkt de hoefslag. Als ze eenmaal op de hoefslag loopt rent ze er meteen weer bij vandaan.
Nu vroeg ik me af of iemand weet waar dit aan kan liggen..en of er wat aan te doen is?
Alvast heel erg bedankt! :D :D

badass

Re: Paard op hoefslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 18:55

Meestal helpt rechtrichten hierbij

anais96

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 19:05

Consequent zijn met je binnenbeen en buitenteugel. Druk je linkerbeen goed aan en houd je rechterteugel er iets meer bij. Als het na heel veel oefenen nog niet lukt kun je eventueel een klein zweepje aan je linkerkant nemen en zachtjes een tikje op de schouder geven. Maar eerst zonder proberen hoor!
Ik neem aan datje ook les hebt op de manege? Vraag je instructeur/instructrice anders eens om extra hulp:)

Lienepien95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-14 19:15

Dankjewel voor de tips! Ik heb inderdaad les op de manege, zal het er de volgende les eens over hebben