Kalisto aan het werk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Demivds

Kalisto aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-14 14:55

Nou, hoe zou ik beginnen?
Ik heb al een hele tijd niet meer op bokt gekeken en vandaag dacht ik toch eens laat ik eens weer kijken, en ik kreeg direct de drang om een topic te openen :o
Dus toen kreeg ik in mijn achterhoofd.. Ohja ik heb nog wel wat fotos van kalisto die ik volgensmij nog niet op bokt heb gezet!

Kalisto is een ruin en is in het verleden ZZ-licht geweest, van zoals ik weet over de 20 en hij word in de fotos gereden door Jorinde die helaas geen bokt heeft.
Ze zijn echt heel erg ver gekomen met hun tweetjes en vind eigenlijk ook wel dat ze een topicje samen verdienen.

Ik heb liever geen afkrakende dingen maar juist iets waar ze wat aan heeft.

1. Zo hobbelden ze in het begin een beetje rond, hij reed niet aan de teugel, hij had geen goede stelling en Jorinde wist nog niet helemaal hoe het moest maar door haar wat te helpen is ze weer een stapje verder gekomen
Afbeelding

2.
Afbeelding

3. Ze begonnen steeds wat meer dressuurmatig te werken en hij begon wat meer aan het bit te lopen, de stelling kwam wat meer en hij liep iets meer door. Doordat kalisto ook nog best wel sloom was moest ze vaak wel erg werken, maar daar heeft ze hem door heen gekregen.
Afbeelding

4. Kalisto begon steeds meer te begrijpen wat Jorinde van hem wilde en daarom zag het beeld er ook veel mooier uit. Ze moet alleen haar handen ietsjes meer omhoog houden, maar voor haar is het zo makkelijker om hem rond te houden
Afbeelding

5. Af en toe namen ze ook wel eens een sprongetje wat hij wel leuk vind, en hij kan ook best wel hoog maar ging er af en toe heel snel erop af ging, daar heeft ze heel goed aan gewerkt en het maakte haar niet uit hoe hoog het was, ze kwamen er wel over. Maar daar heb ik geen fotos van :o
Afbeelding

6. Deze foto van hun samen vind ik echt een mooi beeld, Het was de eerste keer op het weiland die ook wat glad was maar toch hield ze hem mooi onder controle
Afbeelding

7.
Afbeelding

8. Ze heeft in een half jaartje al zoveel bereikt met hem dat ze eigenlijk de 3e keer op hem rijden al zonder zadel ging en hij was zo braaf!
Afbeelding

9.
Afbeelding

10. Bedankt voor het kijken en ik hoop dat jullie wat goeie tips voor Jori hebben ! :)
Afbeelding

Helaas staat mijn verzorg en kalisto nu allebei op stal door een peesblessure sinds september. Ik hoop dat ze snel weer mag beginnen met Kalisto en dat ze nog net alles wat meer op een rijtje krijgen

Bedankt!

rebecc1994

Re: Kalisto aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 15:25

Erg leuke foto's!

Wat me vooral opvalt, is dat ze op de meeste foto's een beetje in een stoelzit zit. Ze moet proberen haar enkels, heupen en schouders op 1 lijn te houden, maar nu zit de lijn door haar enkels ver voor de lijn van haar heupen en schouders. Dus proberen de onderbenen niet te ver afsteken en het bekken meer kantelen.

Verder ziet de ontwikkeling er goed uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 15:49

Ik bedoel het niet banketstaaf al zal het er bot uit komen maar als jij foto 6 een goed beeld vind zou ik nog meer even goed gaan kijken naar wat je zou moeten willen zien want ik vind dit het minst fijne beeld, ik zal ook vertellen waarom.
De ruiter werkt enkel met de handen en is op deze maar ook op de andere foto's er streng met haar hand. Je zit het ook op de foto's aan de mond van het paard, deze is geopend en het bit wordt door de mond getrokken. Op foto 6 lijkt de amazone zelfs met het hele bovenlichaam aan de rechterteugel te hangen, het paard geeft hiet niet na maar probeert enkel de druk te ontzien door zijn hoofd maar naar rechts te doen.
Het paard houdt zich op alle foto's erg vast maar dat moet je gaan bewerken vanuit de achterhand. Rijden met bene naar je hand toe. Het is niet de bedoeling dat dit paard aan de teugel getrokken moet worden, aan de teugel moet ontspannend zijn.

Verder zit de amazone idd in stoelzit, maar dat kan komen omdat ze teveel aan de voorkant bezig is en te weinig met de been doet, ze steekt haar been af.
Ik kan verder allerlei tips gaan geven maar ik zou op zoek gaan naar iemand die lesgeeft vanuit een stille hand en ontspanning.
Succes!

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 17:04