Met mijn gelderse toppertje in de les

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

1975chantal

Met mijn gelderse toppertje in de les

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-14 15:19

Halloooo,

Omdat het alweer even geleden is dat ik iets heb geplaatst EN omdat ik heeeeeeel erg trots ben op mijn nieuwe vriendin wil ik jullie een filmpje laten zien van onze les. Ik heb mijn schatje nu een half jaar <3 , en we zijn heel hard aan het oefenen voor onze wedstrijd 9 februari. We hebben al eens eerder gestart wat beloond is met 1 winstpunt. Kritiekpuntje van de jury was, het niet actief genoeg zijn, waardoor het ( ondanks dat ze superbraaf haar rondje loopt ) het net niet was... Hier zijn we heel hard mee aan het werk gegaan.Ik vind het al een stuk verbeterd, al zijn er natuurlijk nog lang niet. Graag wil ik jullie mening en sta open voor tips en advies. ( wel lief zijn aub )

Verbeterpunten:

Paard: actief
Ikke: benen stil ( :D ), netjes rechtop zitten en handen dragen..

Paspoortje:

Cuba Libre ( Rubus B)
6 jaar
+/- 1.70

Groetjes Chantal

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Re: Met mijn gelderse toppertje in de les

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 17:26

Moderatoropmerking:
Inmiddels heb ik de OP aangepast met het juiste filmpje. Vandaar ook dat ik een aantal reacties heb moeten verwijderen.

1975chantal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-14 19:00

Oke bedankt!

Heeft er helemaal niemand een reactie |(

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 16:07

wat een leuk paardje! je commentaar heb je zelf al gegeven, en dat is vooral je benen meer stil en actiever in galop.
is er een reden dat je continu doorzit? eventjes doorzitten vind ik niet zo'n 'probleem' maar lekker lichtrijden is toch ook fijner voor jou en je paardje?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 16:17

Ziva, wist jij dat uit onderzoek is gebleken dat het niet uit maakt of je lichtrijd.

Mijn paarden reageren bijv beter op doozitten.

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 16:19

nee dat wist ik inderdaad niet. leek mij alleen niet zo lekker zitten voor haarzelf en het paard.
maar dan maakt het dus niet uit :))

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 16:29

Peelie schreef:
Ziva, wist jij dat uit onderzoek is gebleken dat het niet uit maakt of je lichtrijd.

Mijn paarden reageren bijv beter op doozitten.

Is dat ook zo als het paard de rug nog niet los laat? Ik ben erg benieuwd naar het onderzoek, heb je een link voor mij?

Het filmpje is niet zo duidelijk omdat het telkens maar hele korte stukjes zijn die duidelijk zijn.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 16:39

Ik zal eens kijken of ik het terug kan vinden. Is voorpagina nieuws geweest hier op bokt.

1975chantal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-14 16:56

@xZiva en Peelie

De eerste 20 a 30 minuten rijd ik gewoon licht. Maar als ik haar iets meer op ga pakken zit ik gewoon liever door. Ze reageert daar vaak fijner op, en ik vind het een goede oefening voor mezelf qua zit. Ik probeer haar zo min mogelijk in de weg te zitten als ik doorzit.

@sannerody Dank je wel.. ik vind haar ook heeel leuk <3

Lienepien95

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 18:45

Leuk paard! Ziet er aardig netjes uit, probeer wel je tenen naar binnen te houden..soms wijzen ze naar de kant van de muur

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 19:00

Ja beetje wazig filmpje.... heb commentaar voor de manege !!! RAMEN LAPPEN! :D Ziet er wel leuk uit idd de tenen( heb ik zelf ook last van) maar goed wel grappig om te zien. Die schimmel hoe die mee sjokt met de les errug grappig :)

keat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 06:02

Moeilijk te zien vanaf het filmpje, maar je moet heel veel gaan schakelen om hem vlugger in het achterbeen te krijgen. Van stap bijv zeer actief naar draf en weer een overgang naar stap maken. In de overgang naar stap niet uit elkaar laten vallen, maar goed opvangen van voren, benen eraan en meteen actief door stappen. In de overgang naar draf moet je echt voelen dat hij actief van achteren uit vertrekt. Zeer consequent zijn. Na dit een aantal keer gedaan te hebben worden de meesten wel snel op het been. In de draf doe je dat ook. Je zorgt dat je hem op de volte goed om je binnenbeen hebt en ontspannen door het lijf. Je rijdt dan actief een aantal passen vooruit en weer terug. In het schakelen die ontspanning proberen te bewaren. Als je die verliest dan zoek je die weer op voor je weer vooruit rijdt. In de galop doe je hetzelfde. Op deze wijze maak je hem niet alleen vlug, maar wordt zn achterbeen ook steeds sterker.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 06:04

Peelie schreef:
Ik zal eens kijken of ik het terug kan vinden. Is voorpagina nieuws geweest hier op bokt.

Je moet niet alles geloven wat men schrijft :+ Er is ook al weer aangeduid dat dat onderzoek niet op de juiste feiten was gebaseerd.

TS leuk paard! Wel jammer van het slechte filmpje.

1975chantal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-14 22:03

Dank jullie wel.

Kapstokjes zijn idd een bekend probleem. Ga daar echt op letten.

Schakelen doe ik al wel, maar moet waarschijnlijk nog meer. Want ze neigt nogal haar eigen tempo te gaan lopen en dan lekker te gaan hangen in je hand. Ik moet er alleen zelf op letten dat ik consequent blijf rijden en niet verslap. Dat vind ik best wel moeilijk, ik kan soms nogal snel "opgeven" en stoppen met ( consequent) rijden. Maar toch, al gaat het niet altijd even lekker, vind ik het elke dag weer een feestje om op haar te mogen rijden <3

Tess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 11:05

He Chan,

Ondanks dat het filmpje niet helemaal duidelijk is, ziet het er goed uit! Ze is echt al stukken actiever dan toen je haar een half jaartje geleden kreeg. Fijn dat je nog steeds zoveel plezier van der hebt :)!

1975chantal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-14 14:29

Heey Tess,

Dank je wel. Ben blij dat jij ook de verbetering ziet. Ze is idd al een stuk aktiever, maar ze kan nog scherper aan het been. Voor mij is het elke dag weer leuk om met haar aan het werk te gaan. Vind het zo'n heerlijk dier <3

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 17:59

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.