pony doet raar!?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Joellezwaans

pony doet raar!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-14 19:45

ik had een vraagje
mijn pony doet de laatste tijd met rijden echt vreemd
zowel in de bak als buiten
ze steigert en bokt en dat jeugdige gedrag was ze al een paar jaar mee gestopt
aangezien ze 10 jaar is
en ik ging er laatst longeren en toen ik dichterbij durfde te komen draaide ze haar kont na mij
en wou trappen dat is iets wat ze nooit gedaan heeft
het is normaal de grootste kroel pony die er is :)
maar haar moeder waar ze altijd mee samen heeft gestaan is verkocht en die kwam een weekje op bezoek want mijn oom en tante de eigenaren nu waren op vakantie en toen de moeder van me pony op bezoek kwam kopieerde mijn pony haar gedrag chagrijnig doen enzo
maar nu ze weg is is het gedrag drie keer verergert weet iemand of dat aan het bezoekje van de moeder ligt dat ze eenzaam is of dat er iets anders aan de hand is??
maak me zorgen !

xPabloBokt
Fotograaf

Re: pony doet raar!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 19:47

Heeft ze misschien pijn? Ik zou zeggen laat haar eens nakijken door een osteopaat en kijk of je zadel goed ligt, of laat eens naar haar tanden kijken. Zou zomaar eens de oorzaak kunnen zijn :)

Joellezwaans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-14 19:48

ja daar zat ik ook al aan te deken en moet maandag toch na de zadelmaker maar haar zadel is door een zadel maker gepast enzo dus weet niet maar tandarts kan ook nog want het is echt met het hoofdstel in dus kunnen de tanden zijn !
dankjewel !

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 20:02

Het kan altijd misgaan, misschien is de vulling hard geworden en/of gaan klitten? Dat kan altijd gebeuren :)

MelanieHol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 13:17

inderdaad even alles uitsluiten, hoewel mijn vermoeden is dat het inderdaad een gedragsprobleem is i.v.m. het andere paard. als je verdere dingen heb uit kunnen sluiten zou ik er hulp bij vragen van iemand die om weet te gaan met gedragsproblemen ;)
succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 14:36

Dit heeft niks met pijn te maken, waarschijnlijk was zijn moeder eerst hoogste in rang. Daarna kwam jij, nu valt de hoogste rang weg en dan zit het in de natuur om opnieuw rang te gaan bepalen. Zij gaat dus met jou wedijveren om de leidingspositie dus moet je er voor zorgen dat je de leiding krijgt. Dit heeft alles te maken met jouw lichaamstaal en de omgang met je pony. Ik zou eens kijken voor iemand die je een paar lesjes grondwerk kan geven zodat je leert hoe je dominant kunt blijven zonder te streng te worden. GHoe je je lichamshouding kunt gebruiken om de leiding te houden en dat ligt heel nauw.

Joellezwaans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-14 14:37

Ohhh, dat wist ik niet ,dankjewel !

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 17:32

idd zoals "Jolien" het reeds mooi beschreven heeft zo is het idd.
Ik wou zelf ook een antwoord schrijven maar dan idd niet zo vriendelijk, de fout moet je niet zoeken in dat bezoekje, ook niet bij het paard, enkel bij jou zelf, jij moet die leidersrol krijgen, jij moet niet denken dat jij de leider bent want daar heb je niets aan, het paard moet denken dat jij de leider bent, en op zo'n moment heb je ineens een heel ander paard voor jou staan.
Zo'n paard zal bereidwillig willen meewerken, zal voor jou opzij gaan, zal zeker niet zijn kont naar jou toe draaien, het gaat hier helemaal om dit leiderschap.

Joellezwaans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-14 17:34

Ja maar die moeder is als superlang weg en sinds het bezoek doet ze het pas dus daarvoor luisterde ze gewoon en deed alles voor me !!!

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 08:38

Idd de fout ligt toch bij jou zelf, laat eens een instructrice meekijken, waar jij de fout in gaat,

Je zegt dat ze eenzaam is, staat ze alleen dan??

Joellezwaans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-14 10:11

Ze staat op dit moment alleen maar volgende week komt er een pony bij