Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Liamssfork schreef:Ik zou iemand vragen die je assisteert in de bak tijdens het rijden. Ik wil geen zweep nog sporen gebruiken maar bakwerk vindt paardlief gewoon niet zo leuk. Hij is tijdens het rijden in de bak dan ook liever lui dan moe. Als ik een duidelijke hulp geef en hij reageert niet, jaagt mijn instructrice of stalgenoot hem even op met een longeerzweep. Dit wordt een paar keer herhaalt en dan snapt hij wat we van hem willen. Ook helpt veel variatie tussen bakwerk en naar buiten gaan heel goed bij de mijne!
Liamssfork schreef:Ik zou iemand vragen die je assisteert in de bak tijdens het rijden. Ik wil geen zweep nog sporen gebruiken maar bakwerk vindt paardlief gewoon niet zo leuk. Hij is tijdens het rijden in de bak dan ook liever lui dan moe. Als ik een duidelijke hulp geef en hij reageert niet, jaagt mijn instructrice of stalgenoot hem even op met een longeerzweep. Dit wordt een paar keer herhaalt en dan snapt hij wat we van hem willen. Ook helpt veel variatie tussen bakwerk en naar buiten gaan heel goed bij de mijne!
Pffff.. Sorry maar sommige reacties word ik een beetje moedeloos van. Er word gereageerd alsof ik niet weet wat ik doe. Als het voor mijn paard nou werkt, waarom dan niet? Niet elk paard is hetzelfde!!! Ik deel enkel mijn ervaringen en probeer ook gewoon te helpen. Als dit niet voor TS haar paard werkt kan ze toch altijd nog jullie methodes toepassen?Liamssfork schreef:Oké, vooral niet proberen op te jagen/druk te geven met longeerzweep. Gewoon een pets op z'n kont geven dan doet 'ie het ook. Mijn paard lacht me inderdaad vierkant uit, luistert voor geen meter. Zoals ik hierboven al meldde.Pffff.. Sorry maar sommige reacties word ik een beetje moedeloos van. Er word gereageerd alsof ik niet weet wat ik doe. Als het voor mijn paard nou werkt, waarom dan niet? Niet elk paard is hetzelfde!!! Ik deel enkel mijn ervaringen en probeer ook gewoon te helpen. Als dit niet voor TS haar paard werkt kan ze toch altijd nog jullie methodes toepassen?
Dan doe ik het maar op een vreemde manier, Balou en ik zijn ook vreemd. Goeie match dus.
Ik rijd niet met zweep omdat ik het gewoon overbodig vind door de hierboven genoemde reden.
Edit: Sorry als ik wat heftig reageer, was wat licht aangebrand.