Spieren opbouwen en rustig galopperen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_jara

Spieren opbouwen en rustig galopperen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-14 17:55

Halloo. :)

Ik heb 2 dingen waar ik al een tijdje mee aan het klooien ben en het lukt me maar niet om zelf te bedenken hoe ik dit kan oplossen/bereiken.
Altijd als ik aan galoppeer in een hoek is het voor mij onmogelijk om een rustige galop aan te houden, mijn paard doet dr neus in de lucht en gaat crossen. Op een volte bij de a of c blijft het zo en bij een volte 15 m of een volte bij e-b lukt het ook niet. Ook snijd ze altijd de hoekjes af als ik haar niet op de volte rij en schopt ze heel vaak tegen de rand aan als ik aan galoppeer..
En nu mijn tweede ding, ik ben al een tijdje bezig met spieren opbouwen bij mijn paard maar ik weet niet precies hoe ik dit aan moet pakken, van halt houden naar draf gaat goed maar ik heb niet echt het idee dat mijn paard daar 'moeite' voor moet doen ofzo. Weet iemand nog andere dingen?

Groetjes!

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 17:57

Rechtrichten!

Precies hetzelfde met mijn paard.
Veel galopperen in een volte op het midden.
Veel overgangen rijden.

Dieselpaard

Re: Spieren opbouwen en rustig galopperen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 17:58

Ik ben ook bezig met rechtrichten, maar het galopperen pakken wij nog niet volledig mee... Mij word geleerd dat een paard eerst goed moet kunnen stappen en draven voor je goed kunt galopperen.
Galop pakken wij dus alleen mee op het strand: rechtuit en ontspannen...

_jara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-14 18:14

xRiiannex schreef:
Rechtrichten!

Precies hetzelfde met mijn paard.
Veel galopperen in een volte op het midden.
Veel overgangen rijden.

En hoe doe ik dat? Haha.. Ik heb geen les dus vragen gaat ook beetje lastig.. :oo

dieselpaard schreef:
Ik ben ook bezig met rechtrichten, maar het galopperen pakken wij nog niet volledig mee... Mij word geleerd dat een paard eerst goed moet kunnen stappen en draven voor je goed kunt galopperen.
Galop pakken wij dus alleen mee op het strand: rechtuit en ontspannen...

Maar ik kan gewoon stappen en draven, ik heb haar dan helemaal onder controle en dan loopt ze goed, alleen bij de galop gaat het verkeerd.

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 18:22

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 19:10

Maar is ze zowel links als rechts even sterk en soepel? Kan ze aan beide kanten even ver buigen op jouw tempo? Kan ze alles op jouw tempo? Oefen je alleen galop in de bak of ook op lange stukken rechtuit?
Heb je les? Wat zegt je instructeur?

_jara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 09:19

Dieselpaard schreef:
Maar is ze zowel links als rechts even sterk en soepel? Kan ze aan beide kanten even ver buigen op jouw tempo? Kan ze alles op jouw tempo? Oefen je alleen galop in de bak of ook op lange stukken rechtuit?
Heb je les? Wat zegt je instructeur?

Op de rechterhand is ze soepeler, ze kan wel op allebei de kanten buigen maar ze is gewoon net wat soepeler op de rechterhand. In stap & draf doet ze eigenlijk alles wat ik van dr vraag zo goed mogelijk. Ik galoppeer heel soms in het bos maar ik vindt het een beetje onverantwoordelijk als ik ga galopperen in het bos terwijl ik dan het tempo niet kan bepalen.
En ik heb geen les, soms helpt mijn zus me maar dat is natuurlijk anders dan een instructeur al heeft ze wel hoog in de paardensport mee gedraaid.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 09:24

Met mijn paard moet ik de buikspieren trainen om zo de galop te verbeteren. Dit kun je doen met de sideways game van parelli. (Filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=p5W2sNzlLBo )
Met deze oefening spant het paard de buikspieren aan, en leert het om zijn bekken te kantelen.
Aanbevolen door zowel da als ostheo. :j
De truc is om te zorgen dat het paard het achterbeen dat het dichts bij is, netjes voorlangs zijn andere achterbeen zet. Het kruisen is het werken.
Je paard geeft vanzelf aan wanneer je het vaak genoeg hebt gedaan, in het begin vond ik het moeilijk om te bepalen hoe lang en hoe vaak dit nu moest, maar als het genoeg is geweest geeft mijn paard iig vanzelf een boze blik. :+

Verder is het goed om veel achterwaarts te gaan, en veel overgangen en schijnovergangen te rijden.

_jara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 12:11

Gypsy schreef:
Met mijn paard moet ik de buikspieren trainen om zo de galop te verbeteren. Dit kun je doen met de sideways game van parelli. (Filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=p5W2sNzlLBo )
Met deze oefening spant het paard de buikspieren aan, en leert het om zijn bekken te kantelen.
Aanbevolen door zowel da als ostheo. :j
De truc is om te zorgen dat het paard het achterbeen dat het dichts bij is, netjes voorlangs zijn andere achterbeen zet. Het kruisen is het werken.
Je paard geeft vanzelf aan wanneer je het vaak genoeg hebt gedaan, in het begin vond ik het moeilijk om te bepalen hoe lang en hoe vaak dit nu moest, maar als het genoeg is geweest geeft mijn paard iig vanzelf een boze blik. :+

Verder is het goed om veel achterwaarts te gaan, en veel overgangen en schijnovergangen te rijden.

Oke dankje! Dit ga ik vanavond meteen uitproberen! Achterwaarts gaat ze eigenlijk altijd schuin, maar daar zijn we druk op aan het oefenen. :D

Airnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 12:39

mee eens, maar tussenoplossing, in travers de bocht door of carrés oefenen.

maar ja, rechtrichten is het hele eieren eten, net als een overgang naar galop in een verzamelde houding etc.

en rechtrichten kan heel veel verbeteren door zijgangen in het algemeen,