Dichtslaan tijdens les (mens)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Onali

Dichtslaan tijdens les (mens)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-14 20:19

Geen idee waar dit moet staan en mijn titel is ook niet je van het maar het omschrijft wel wat ik doe tijdens mijn (men)les.

Mijn shet zit in de beleerfase (lang verhaal) en afgelopen vrijdag heb ik na een aantal jaar een andere instructeur laten komen.

Hij maakte me er steeds op attent dat ik mijn pony te weinig beloon. Ook mijn andere instructeur heeft dit vaker tegen mij gezegd.
Het probleem is dat ik tijdens mijn les op standje automatisch luisteren ga. Ik neem alles in me op en sluit mezelf compleet af. Ik weet wat ik wil zeggen/ vragen/ wat ik moet doen maar ik doe het niet.

Normaal gesproken als er iets gebeurd (niet dat er zo vaak iets gebeurd is) dan houd ik vast (pony schrikt) en reageer meteen. Tijdens mn les laat ik alles los en sta ik er echt :o? bij.
Ook het niet belonen is zo niet wat ik in een normale situatie doe. Ik praat altijd tegen mn shet, ook als ik oefen en ik beloon hem dan altijd.

Maar waarom sla ik dan compleet dicht tijdens mn les? Het is niet zo dat de instructeur me overrompelt en ik ben mondig genoeg.

Kan ik dit 'afleren' en herkennen mensen dit?

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 20:25

Ik had dat ook altijd met rijden :+ Gewoon heel automatisch, stil en geconcentreerd. Had het niet eens in de gaten tot mijn instructeur het opmerkte en mij er bewust van maakte. Ik heb het afgeleerd door er echt op te letten en bewust 'braaaf' en 'goed zooo' te zeggen. Nu praat ik de oren van mijn paard af :') Ik had het ook altijd met het trainen met mijn hond, maar nu ik meer praat tegen hem en mijn paard merk ik dat ze veel beter hun best doen. Of het zit in mijn hoofd, dat kan ook :')

Het duurde wel even, maar dat je er bewust van bent is al zeker 70%. Nu jezelf nog omschakelen.

xChanelxx

Re: Dichtslaan tijdens les (mens)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 10:05

Heb je dit ook tegen je instructeur gezegd? Misschien kan hij je helpen door een les.lang steeds te zeggen dat je moet belonen, of dat hij je naam noemt als hij een opmerking voor jou heeft

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 20:03

Vertel dit aan je instructeur, gooi het open.
Een beetje instructeur kan je dan helpen om wat meer te openen en je wat zekerder te voelen. Mijn ervaring is dat als je, je zekerder voelt in wat je doet. Je ook gemakkelijker gaat belonen ed.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 20:07

Door er lol om te hebben.
"Oh lieve pony, je doet het zo braaf.. en dat durf ik niet te zeggen :o? := "

Jouw instructeur antwoord dan met : "braaf, braaaaaf mennertje Onali... goed gedaan. " :+