Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Cassidy schreef:Dit is geen stelling. Dit is een vraag. Maar ik vind dat flexen tijdens trainen zeer zeker zijn voordelen heeft. Dat het een nare bijsmaak krijgt komt omdat mensen kopieren zonder dat ze weten wat ze aan het doen zijn. Korte periodes flexen, geen probleem. Mijn antwoord is dus: ja.

Cassidy schreef:En ik vind het erg jammer dat hier voor het merendeel de voorstanders een bericht achterlaten, maar de tegenstanders alleen de poll invullen maar de moed niet hebben dit antwoord uit te leggen.

[***] schreef:Onderstaande tekst heb ik gepikt van bokker "simpelman". Het beschrijft precies waarom ik "tegen" ben:
Het achter de loodlijn rijden is fout omdat het aantoont dat er geen losgelatenheid (de eerste fase van de africhting) en de daar uit voortvloeiende aanleuning is.
[knip]
Het leidt bijna altijd tot een permanent achter de loodlijn gaan van een paard.
[***] schreef:Bizzybijtje schreef:
Jawel, hier zijn toch ook discussies over gaande.
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt.
Cassidy schreef:[***] schreef:Onderstaande tekst heb ik gepikt van bokker "simpelman". Het beschrijft precies waarom ik "tegen" ben:
Het achter de loodlijn rijden is fout omdat het aantoont dat er geen losgelatenheid (de eerste fase van de africhting) en de daar uit voortvloeiende aanleuning is.
[knip]
Het leidt bijna altijd tot een permanent achter de loodlijn gaan van een paard.
En ligt dat aan de methode of de beoefenaar ervan? In het tweede filmpje dat ik eerder heb geplaatst legt Anky uit dat je als ruiter het paard naar wens overal dient kunnen in te stellen. Kun je dat niet, dien je in mijn ogen deze methode niet toe te passen.

[***] schreef:Over het rekken en strekken van topsporters zijn momenteel de nodige discussies gaande, of het wel of niet goed danwel nodig is. Dus die vergelijking gaat niet op in mijn ogen.
http://www.optimaalsporten.nl/sporten/rekoefeningen.asp
Zomaar even een linkje over het rekken en strekken. Recente studies hebben het nut van "rekken en strekken" voorafgaand aan sporten onderuit gehaald.
Dus niet zomaar iets roepen.
Cassidy schreef:[***] schreef:Over het rekken en strekken van topsporters zijn momenteel de nodige discussies gaande, of het wel of niet goed danwel nodig is. Dus die vergelijking gaat niet op in mijn ogen.
Zomaar even een linkje over het rekken en strekken. Recente studies hebben het nut van "rekken en strekken" voorafgaand aan sporten onderuit gehaald.
In het artikel staat ook duidelijk dat je niet dient af te wijken van je routine. Dus als je voor die tijd rekte en dan stopt, krijg je blessures. Rekte je voor die tijd niet en begin je er ineens mee, krijg je ook blessures. Rekte je en ga je daar gewoon mee door komen er niet meer blessures voor.
Dus?
Bizzybijtje schreef:Dat het niet bewezen is dat het slecht is, en bovendien lijkt me het ook weer typisch zonder onderwerp dat ze gewoon wíllen discussiëren in plaats van dat er echt een aanleiding tot discussie is. Net zomin dat bewezen is dat rollkür slecht is voor het paard.
Cassidy schreef:[***] schreef:Over het rekken en strekken van topsporters zijn momenteel de nodige discussies gaande, of het wel of niet goed danwel nodig is. Dus die vergelijking gaat niet op in mijn ogen.
In het artikel staat ook duidelijk dat je niet dient af te wijken van je routine. Dus als je voor die tijd rekte en dan stopt, krijg je blessures. Rekte je voor die tijd niet en begin je er ineens mee, krijg je ook blessures. Rekte je en ga je daar gewoon mee door komen er niet meer blessures voor.
Dus?