Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Kirrr schreef:Als het niet medisch is dan les nemen!
Een paard zijn hoofd gaat naar beneden door ontspanning, niet door macht, kracht, hulpmiddelen.
Paard dient buikspieren en rugspieren te gebruiken en kan van daaruit een correct halshouding aannemen.
Werkt niet andersom
paard_Jlief schreef:Kirrr schreef:Als het niet medisch is dan les nemen!
Een paard zijn hoofd gaat naar beneden door ontspanning, niet door macht, kracht, hulpmiddelen.
Paard dient buikspieren en rugspieren te gebruiken en kan van daaruit een correct halshouding aannemen.
Werkt niet andersom
Ik heb niet de gelegenheid om les te krijgen waar ik rij en ken ook niemand die langs zou kunnen komen.
Heb je misschien tips hoe ik zelf zoveel mogelijk ontspannen kan rijden?
aeolusnr1 schreef:Zoals er al meer mensen hebben gezegd, neem les.
Iedereen kan les nemen, jij dus ook.
Je kan echt niet leren paardrijden door enkel tips te lezen en te gaan uitproberen , dat werkt echt niet.
Als het paard zijn hooft hoog gaat is er iets mis, dit kan zoals velen al gezegd hebben een medisch probleem zijn, het kan het harnachement zijn, het kan jouw rijstijl zijn, maar idd ook een tekort aan goede en juiste training, als al het vorige in orde is dan kan ieder paard , dus ook jouw paard zijn hoofd op de juiste manier gaan dragen, zijn lichaam los en correct gaan gebruiken, goede les is daar echt een noodzaak.
Dit kost idd centen, paardrijden kost centen.
Zeker niet te vlug naar het gebruik van hulpteugels gaan grijpen, bijna altijd zit de fout bij de ruiter, zoek dus bij jezelf naar wat en hoe het anders kan.