Links Vastpakken en Spieren ontspannen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LoveAmadeo

Links Vastpakken en Spieren ontspannen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 21:31

Ik heb het probleem dat Amadeo links het bit vastpakt. Nou probeer ik wat meer te rijden met rechts. Want blijkbaar pak ik toch Links meer.
Verder heb ik nog een dingetje, niet heel erg. Maar Het lijkt wel sinds maandag (eerste dag na de vakantie naar Florida) of Amadeo eerst even moet draven voor hij loskomt in zijn hals. Om zegmaar na te geven, nou vind ik dit niet zo'n probleem. Want helemaal in het begin was dit ook zo. Toen kwam het na een paar dagen oefenen gewoon goed. Dus ik ga er van uit dat dit nu ook het geval zal zijn. (Het voelt voor mij namelijk precies hetzelfde).
Ik ben benieuwd of iemand ene tip heeft,
Of het herkend xxx

Elles

Re: Links Vastpakken en Spieren ontspannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 21:34

PP >> RT-V

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 11:10

Voor het "bit vastpakken probleem":
Goed dat je hem nu ook wat meer aan rechts rijdt. Zorg dat je gelijke druk blijft houden in de mond. Dus links en rechts even zwaar/licht maken. Links is hij sterker, dus probeer je hem daar lichter te krijgen op de hand. Rechts pak je dan iets meer bij. En vooral belangrijk, RIJDEN BLIJVEN! Een paard zal nooit licht in de mond worden als de motor aan de achterkant niet werkt.

Mijn paard is hier ook erg goed in, maar hij wil ook juist dat ik sterk wordt dat ik "terug trek" als hij trekt aan mijn hand. En hierdoor worden ze sterker en sterker. Terug trekken helpt sws natuurlijk niet.
Wat ook zo kan zijn is dat hij een bezoekje aan de tandarts nodig heeft, mijn paard pakte links ook altijd vast, en ik kreeg geeneens buiging meer. Bleek het dus dat zijn kiezen te stijl waren waardoor hij zijn kaak niet naar links kon verplaatsen.

En dat andere, heeft hij stil gestaan tijdens je vakantie? Want dan is het imo gewoon wat stijvigheid en moet hij weer even los komen. Als dit zo blijft zou ik hem even na laten kijken door een goede fysio, osteo etc.

Succes!

LoveAmadeo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-14 12:33

Dankjewel! Maar hij heeft niet stilgestaan, maar er heeft wel een vriendin van mij (L1 KNHS) op gereden. (Zij is dus geen onervaren ruiter)" misschien heeft zij hem wat anders aangepakt. Maar ik vind toch bereden worden beter als stilstaan. Verder rij ik hem wel door. Ik weet dat het ook mee speelt als hij niet doorloopt. Verder ga ik elke dag rijden, en steeds gaat het een stukje beter. Dus dat komt wel goed :)