Al en tijdje loop ik tegen dit 'probleem' aan vandaar dat ik wat meningen zou willen horen. Ik begin bij het losrijden altijd met veel figuren aan stap aan een iets langere teugel, hierna pak ik ook de draf erbij wederom met veel figuren in draf om hem lekker los te maken. Maar hij zakt hierbij niet in mijn hand, hij loopt gestrekt met zijn hals en drukt zijn rug hierbij dus eigenlijk weg. Kan dit kwaad? Als ik hem na het losrijden oppak gaat hij nageven en lekker ontspannen over de rug lopen.
je hebt al meerdere topics geplaatst hé. Ik blijf nog steeds hetzelfde antwoord herhalen , zoek een lesgever/Trainer die jou kan helpen. Zo zelf verder wat aanmodderen enkel aan de hand van soms heel goede tips, dat gaat jouw probleem niet oplossen, erger nog het zal er alleen erger door worden, en dus nadien nog meer werk vragen om het weer in orde te krijgen. Zoek les.
Als je op de volte rijd, lekker actief, en je laat de teugels steeds iets meer uit je handen zakken. Zakt hij dan ook niet? Bij mij helpt actief rijden altijd, en goed aan je been maken
Misty12
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.
Geplaatst: 12-01-14 21:24
Het is toch niet zo vreemd dat je paard niet direct nageeflijk is. De meeste paarden zijn stijf als je net begint met rijden. Dus goed losrijden, veel figuren, overgangen. En zodra ze los genoeg is, kun je haar oppakken.
Als je paard met losrijden zijn achterhand niet/nauwelijks gebruikt en niet ontspant in de bovenlijn dan vind ik dat eigenlijk niet 'los' rijden, maar gewoon een beetje rondrijden. Het heeft voor je training in elk geval geen enkel nut.
speurneusc
Geplaatst: 12-01-14 21:30
voorwaarts neerwaarts losrijden en wanneer paard los is naar oprichting werken, niet eerder