Paard wil bij losrijden niet in mijn hand zakken.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Poowniee

Paard wil bij losrijden niet in mijn hand zakken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 12:43

Hoihoi,

Al en tijdje loop ik tegen dit 'probleem' aan vandaar dat ik wat meningen zou willen horen. Ik begin bij het losrijden altijd met veel figuren aan stap aan een iets langere teugel, hierna pak ik ook de draf erbij wederom met veel figuren in draf om hem lekker los te maken. Maar hij zakt hierbij niet in mijn hand, hij loopt gestrekt met zijn hals en drukt zijn rug hierbij dus eigenlijk weg.
Kan dit kwaad? Als ik hem na het losrijden oppak gaat hij nageven en lekker ontspannen over de rug lopen.

Princesj

Re: Paard wil bij losrijden niet in mijn hand zakken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 12:47

Als ik het zo simpel lees, zet jouw paard het achterbeen niet voldoende onder. Neemt hij wel gewicht op de hand, of hangen de teugels door?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 12:53

Kun je bij het draven wegrijden als je been geeft?

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 21:48

je hebt al meerdere topics geplaatst hé.
Ik blijf nog steeds hetzelfde antwoord herhalen , zoek een lesgever/Trainer die jou kan helpen.
Zo zelf verder wat aanmodderen enkel aan de hand van soms heel goede tips, dat gaat jouw probleem niet oplossen, erger nog het zal er alleen erger door worden, en dus nadien nog meer werk vragen om het weer in orde te krijgen.
Zoek les.

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 22:09

Als je op de volte rijd, lekker actief, en je laat de teugels steeds iets meer uit je handen zakken. Zakt hij dan ook niet? Bij mij helpt actief rijden altijd, en goed aan je been maken :)

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 21:24

Het is toch niet zo vreemd dat je paard niet direct nageeflijk is. De meeste paarden zijn stijf als je net begint met rijden. Dus goed losrijden, veel figuren, overgangen. En zodra ze los genoeg is, kun je haar oppakken.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 21:29

Als je paard met losrijden zijn achterhand niet/nauwelijks gebruikt en niet ontspant in de bovenlijn dan vind ik dat eigenlijk niet 'los' rijden, maar gewoon een beetje rondrijden. Het heeft voor je training in elk geval geen enkel nut.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 21:30

voorwaarts neerwaarts losrijden en wanneer paard los is naar oprichting werken, niet eerder