Hallo Bokkers ,
ik hoop vanaf 1 februari weer te gaan rijden op mijn tinker ruin Quinlan . Mijn jongste zoontje gaat vanaf februari naar de KDV voor 3 hele dagen per week . Dus dan heb ik ook meer tijd voor mijn tinkers. Ik heb vanaf half Oktober '13 niet meer kunnen rijden , dit kwam door dat ik geen oppas had of het was te erg nat en glad in de weiland ( we hebben daar geen goede bak met zand grond) of het weer was erg slecht. Nu wil ik de draad weer op pakken en in de hoop dat het niet een strenge winter gaat worden .
Quinlan is een 3.5 jarige tinker ruin . ( hoogte schat ik nu in rond de 1.45 cm ) Hij is donker bruin platen bont . ( jammer genoeg lukt het mij nog steeds niet om een foto hier op bokt te plaatsen !)
Vanaf augustus/september '13 ben ik begonnen met hem om hem in te rijden . Dit deed ik grote deels alleen . En maar een paar keer in de week . In het beging zelf zonder zadel ingereden . Nu heb ik een goed passende zadel voor hem gevonden en rijd hem nu met zadel . Heel af en toe had ik hulp van vrienden . Quinlan pakt alles goed aan en snel op . Ik hoop hem nu goed door te kunnen gaan rijden .
Ik wil Quinlan een keer of 4 per week rustig rijden .Dat zijn op de dagen als mijn jongste zoontje op de KDV zit en 1 dag in de weekend . En als Quinlan goed onder de man loopt , dan wil ik hem ook beleren voor de koets. Natuurlijk eerst laten wennen aan de men tuig en alles stapje voor stapje op te bouwen tot aan de koets .
Ik wil wel met Quinlan afwisselend werken de ene keer onder de man rijden en de andere keer beleren voor de koets ( in opbouw van beleren ). Dat is wel plannetje .Alleen nu nog hopen dat we geen strenge winter krijgen .
Ik heb nog een tinker dat is een 2.5 jarige merrie . Donker bruin bont . Haar naam is Tara . Met Tara wil ik gaan beginnen zodra het lengte word . Ook met Tara wil ik ingaan rijden en beleren voor de koets .