Angel (v. Wallenstein) dressuur + sprongetje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maureen_M

Angel (v. Wallenstein) dressuur + sprongetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-14 13:24

Hallo allemaal,

Afbeelding

Na lang twijfelen ga ik me er toch aan wagen om weer eens een HAW te openen.
Dit omdat ik momenteel geen mogelijkheid heb tot lessen volgen en een beetje
feedback is dan toch wel fijn!

Angel is een 11 jarige haflinger merrie van 1.43 (kleine maat dus).
Ik heb haar nu 2 jaar en eigenlijk gaan we de laatste tijd pas echt
met sprongen vooruit. We hebben geen niveau en rijden ook geen wedstrijden.

Commentaar is altijd welkom maar dan aub wel opbouwend.
Een reactie zoals 'les nemen' is inhoudsloos en daar kan ik niks van leren!

Eventjes een foto wat ik erg leuk vind! Ik vind zelf dat ik super vooruit ben gegaan met mijn houding :)

Afbeelding

Afbeelding
Indraven aan de lange teugel. Van instappen heb ik geen foto's.

Afbeelding
Instappen

Afbeelding
Draf

Afbeelding
Draf

Afbeelding
Beetje te traag en achter de loodlijn, maar ook de mindere plaatjes mogen geplaatst worden :)

Afbeelding
Draf

En daarna hebben we nog wat sprongetjes gedaan :) Ook tips mogen hierbij gegeven worden!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En als afsluiter de fotograaf en topruiter er nog even op <3

Afbeelding

Bedankt dat jullie gekeken hebben :)
Laatst bijgewerkt door Maureen_M op 08-01-14 13:38, in het totaal 2 keer bewerkt

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 13:57

Die eerste rijfoto is neem ik aan van een tijdje terug?
Je houding is inderdaad echt ongelooflijk goed vooruit gegaan, mag je zeker trots op zijn!!
Je zit af en toe nog een beetje naar voren maar ik denk dat je dat zelf ook weet en dat je hieraan werkt in de les. Leuke pony en ik denk dat jullie heus wel wedstrijden kunnen gaan rijden, als jij dat leuk vindt (en je pony ook ;) )!

mara168

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 16:41

Ziet er super uit Maureen! Nette houding!
Ik heb er niet veel verstand van, maar misschien met springen je handen nog iets meer naar voren?

FelineNanet

Re: Angel (v. Wallenstein) dressuur + sprongetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 18:13

Je houding is zeker in vergelijking met de eerste foto verbeterd!
Tips over het springen: Ze springt wel netjes, ik zou alleen m'n beugels iets korter doen. Dat zit wat makkelijker voor jou. Hoewel het op een dressuurzadel wel iets rotter zit. Bovendien zet ze nu telkens te vroeg af. Probeer eens met een balk ervoor te oefenen met een X aantal galopsprongen ertussen bijvoorbeeld. Zo leer jij ook wanneer zij wel of niet goed uitkomt.

In de dressuur is je pony ook erg verbeterd. Alleen bijvoorbeeld bij deze foto: Beetje te traag en achter de loodlijn, maar ook de mindere plaatjes mogen geplaatst worden" Zou ik haar meer voorwaarts houden en langer laten. Lang & laag is een mooie manier om je pony sterker te maken en haar de buikspieren te laten gebruiken. Nog een mooie oefening is het wegrijden en terugrijden. Zorg ervoor dat als je naar middendraf rijdt je eigenlijk maar 1 keer been hoeft te geven. Zo wordt ze ook meteen wat sneller op je hulp :)

Hoop dat je er wat aan hebt en nogmaals beide enorm verbeterd en je hebt echt een leuk beessie onder je gat! :+ (niet te vaak naar kijken hè! :) )

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-14 19:03

Wat een leuke reacties allemaal zeg! :D

@_nvds: Helaas niet.. Maar ik vind het helemaal niet erg! De enigste reden waarom ik nu veel in de bak rijd is omdat mn pony nu geen ijzers. Hier buitenrijden zonder ijzers is echt heel lastig aangezien super veel verhard is en er niet echt brede bermen zijn :( Op het moment dat ik weer ijzers laat zetten ga ik eigenlijk alleen nog maar buitenrijden!

@ZeSteigert: De eerste rijfoto is al een hele tijd geleden! September 2011 := Toen ik haar net had.
Ik heb nu helaas geen les dus in de les word er niet aan gewerkt.. Ik probeer er zelf wel op te letten! Bedankt :)

@FelineNanet: Bedankt voor de tips! Springen in een dressuurzadel is inderdaad een beetje rot. Ben toch aan het overwegen een springzadel voor erbij aan te schaffen maar aangezien ik al een dressuurzadel EN buitenrijzadel heb word dat misschien wat veel :=
Haha ja en het naar beneden kijken.. stomme gewoonte :D

@Lisannevosje: Vorig jaar heb ik eens haar sokken afgeknipt maar meteen daarna had ik mok eraan hangen. Toen we gingen scheren vorig jaar had ik een jacht patroon waarbij ik een 'uitrijdeken' liet staan en de benen ook. Ik vond het zo schattig met die beenwarmers dat ik het dit jaar weer heb gedaan :D

Bedankt allemaal :)

DW_Dressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 13:53

Ziet er leuk en veelzijdig uit, mooi dier! Je houding is netjes verandert!
Met springen mag je je teugels wel iets korter doen, en dan je handen mee naar voren brengen.

Vind je het niet fijner springen met kortere beugels? :)

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 14:21

Ik mis beetje hals lengte, om eerlijk te zijn vind ik de hals bij de fotograaf beter :o
verder is jouw houding goed verbeterd! let er op dat je been niet te ver naar achteren hebt. (heb je maar op een foto en is moment opname)

Heel veel succes samen, jammer dat je geen mogelijkheid hebt om op wedstrijd te gaan.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 16:52

@DW_Dressage: Zou ik eigenlijk wel eens moeten proberen met kortere beugels.. Maar dan denk ik dat mn knie over het zweetblad komt te zitten haha!

@Alice13: Klopt van de halslengte.. Nu loopt mijn pony ook wel een stuk beter bij de fotografe aangezien zij ook veel meer ervaring heeft dan ik :)

Dank je wel!

MaudWekema

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 17:57

Wow mooie haflinger!

Probeer haar nog iets actiever te rijden :j

xverdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 09:15

Met springen is het makkelijker om je beugels wat langer te doen ;)

Nadineh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 19:13

wat een super leuke combinatie zijn jullie /3

je houding is iid een heeel stuk vooruit gegaan, probeer in je rug, schouders en armen fijn te blijven en lekker te ontspannen. benen mooi lang maken en trots op je paard gaan zitten, dit mag je namelijk echt zijn *D

probeer het paard wat actiever maar voren te rijden, op de foto's zie ik een wat traag achterbeen. (Dit kan ook een moment opname zijn hoor). Maar als je van achter lekker een actief tempo rijd, zal de voorkant ook wat meer gaan dalen en ontspannen, van daaruit kan je meer dan vanuit de houding die het paard nu heeft. Dus lekker actief naar voren gaan rijden :)

Bij het springen is het fijner om met wat kortere beugels te zitten maar las al dat dat lastig was ivm het zadel ofzo. Rij met springen ook met een goed actief tempo op de sprong af, dan kan het paard zich makkelijker afzetten en soepeler kunnen springen.

veel succes samen, /3

mariantjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 20:47

Ligt het aan mij of zit je frontriem nu zo los.
Ik zie een gat tussen het hoofd en de frontriem.
Verder leuke combi!

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 18:13

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.
Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips :)