Wanneer is een paard klaar voor...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Gummybear

Wanneer is een paard klaar voor...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-14 19:56

andere oefeningen dan de makkelijke figuren en stap, draf, galop, halt?

Ik hoop dat het topic goed staat, anders spijt t me zeer ..
Hallo ! Ik vroeg me af wanneer paarden nou klaar zijn om de andere moeilijkere dingen te leren. Stelling doe ik nu al om haar soepel te maken en een beetje afwisseling te hebben dan alleen stap en draf en sturen. Jetske is er volgensmij ook een beetje klaar mee. Steeds dezelfde figuren. Ik blijf dit wel doen enz. Maar, met welke oefeningen kan ik het rijden naar een ietsje hoger niveau brengen ? En, wanneer is ze er echt klaar voor, wat moet ze kunnen. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen !

Groetjes! Lonneke

Anoniem

Re: Wanneer is een paard klaar voor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 19:59

Dat is voor elk paard verschillend..
Als je paardje het saaier vind worden kun je een klein stapje verder.

_Gummybear

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-14 19:59

ja idd. maar, welke oefeningen zijn leukm ietsje moeilijk maar niet gelijk té?

Desi_2409

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 20:02

Volte openen en sluiten (groter en kleiner maken) .. schakelen in draf/galop/schijnovergangen.. pasje wijken.. succes!

_Gummybear

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-14 20:08

Dankje, en jaa volte openen en sluiten zijn we aan het oefenen, maar soms springt ze opeens weg.. maar, daarom oefenen we haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 20:22

Van a naar c in allemaal bochtjes?

Dus dat je een slingerlijn krijgt :)
Erg leuk om te doen :)

bente_sat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 20:54

Gebroken lijntjes, door een s van hand veranderen, slangenvoltes, gewoon lekker veel bochtjes draaien en als je merkt dat het nog niet lukt dan kan je altijd weer terug naar de simpele figuren

_Gummybear

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-14 21:02

ja, dankje, de meeste figuren zoals slangenvolte en gebroken lijn doen we al. slangenvolte nu al een tijdje niet meer. die gaan we ook maar weer ff oppakken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 21:14

Op de manege moesten we soms in de les afwenden bij A, onder D een volte 10 meter naar links, recht maken over de AC lijn en onder G een volte 10 meter rechts. Vond ik zelf een hele leuke oefening!

_Gummybear

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-14 21:17

Oh dat is ook een leuke!!

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 21:18

Heb je les met je pony? :) Misschien kan een goede instructrice je leuke opdrachten / leerdoelen / oefeningen meegeven :) Voor de rest kan je ook eens op youtube kijken, staan vaak hele leuke en interessante filmpjes op over paardrijden, het rijden van oefeningen, en ook leuke aparte oefeningen :)

_Gummybear

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-14 21:24

Ik heb een bijrijder (ik men wel met haar, maar buiten, meestal op de weg/wei) lessen zijn voor haar en mij te duur, ik geef haar les. opzich erg handig aangezien ik de pony het beste ken. Maar ik wist geen leuke oefeningen meer waarbij je veel stuurt en bezig bent en haar soepel maakt :) bedankt! Ik ge morgen denk ik ffies kijken .

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 21:27

Ik zou toch eens kijken of je niet bijvoorbeeld 1 keer in de maand of zoiets toch kan lessen, leer je toch het meeste van! :)

Hier schijnen ook goede filmpjes op te staan, heb zelf nog niet gekeken: http://eventiontv.com/index.php/episodes/season-2

_Gummybear

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-14 21:33

had ik al voorgesteld, maar ze lest al op de manege en dat mag niet van haar ouders. ik kan het zelf ook niet betalen .. Dus helaas zullen we toch alles zelf moeten doen . En, oke, bedankt !

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 21:37

Maar met kijken naar een goede manegeles leer je ook al heel veel, daarvoor hoef je niet perse mee te rijden. Maar dan niet achter het glas in de kantine gaan zitten maar met je snuit bij de bakrand zodat je ook hoort wat de instructie te vertellen heeft.
Kies dan een gevorderdenles uit en als je vragen hebt schrijf ze op en vraag ze na de les aan de instructie, daar leer je ook weer van.

_Gummybear

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-14 21:41

dankje, ga ik een keertje doen ja ! :)

_Gummybear

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-14 17:10

Het ging vandaag echt super !! Ze hebben samen ( de ruiter en pony) leren wijken, en jets heeft ze middendraf al onder de knie. en ze stuurt helemaal goed, springt goed :) echt zo gaaf ! ben echt heel blij.

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 20:20

Tjaaa dan is het duidelijk , jij bent niet genoeg geschoold, en jouw kennis en kunde is onvoldoende om echt gericht les te gaan geven.
Zoek dus een lesgever, les kost idd centen, het houden van een paard kost centen, maar zo is het wachten tot het ooit eens fout afloopt.
Het paard heeft daar geen enkele schuld aan, de fout zit bij de mens, in dit geval dus onvoldoende kennis.

_Gummybear schreef:
Ik heb een bijrijder (ik men wel met haar, maar buiten, meestal op de weg/wei) lessen zijn voor haar en mij te duur, ik geef haar les. opzich erg handig aangezien ik de pony het beste ken. Maar ik wist geen leuke oefeningen meer waarbij je veel stuurt en bezig bent en haar soepel maakt :) bedankt! Ik ge morgen denk ik ffies kijken .

_Gummybear

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-14 20:27

ja, inderdaad, het komt door te weinig kennis, dat weet ik , en dat het geld kost ook ja ! Dat had je me niet hoeven te vertellen hoor. ;) en, ik postte net dat het vandaag zo goed ging, dus we hebben alle fouten er al uit gekregen .