Haflinger Famiera

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sillyent

Haflinger Famiera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-14 16:22

Ik ben Linda, 21 jaar oud en nu anderhalf jaar de trotse eigenaar van deze maffe haflinger!

Ludolafs Famiera, een 18 jaar oude haflinger merrie..
18?! Nou nee zo voelt ze zich niet, eerder een 5 jarige qua energie en streken!
Alles wat om kan vallen, alles wat los zit, alles wat er interessant uit ziet moet aan gefrunnikt worden.

Ik rij sinds ik acht jaar ben op de manege, Toen ik Famiera kocht ben ik van de manege gegaan en heb ik priveles om de week genomen.

In het begin was het erg veel afleren en ook erg veel leren.
We hadden een lastige start, maar toch gaf ik niet op.
En wat ben ik blij dat ik dat niet gedaan heb want Famiera loopt de laatste paar maanden erg goed!

Afbeelding

Dit jaar zijn we kleine wedstrijden gaan rijden, B proeven op onderlinge wedstrijden.
Ik moet ook nog ergens een filmpje hebben maar deze kan ik even niet vinden dus geef ik jullie moment opnames.

Afbeelding

Het begon met het zelf oefenen en het les krijgen in de bak,
Je ziet hier dat ik erg kort zat, dit was begin 2013.
Ook vind ik dat ik hier mijn handen te ver naar beneden heb.

Afbeelding
Onze aller eerste wedstrijd samen, Wat vond ze het leuk!
Ik zit hier alleen erg gespannen en wat te ver naar voren toe.
Geen knik in de ellebogen enzovoorts.

Afbeelding

Onze tweede wedstrijd samen
Ik vind dat ik mijn beugels te ver aan heb hier en dat ik ook nog te kort zit.

Afbeelding

Onze laatste wedstijd dit jaar.
Ik zit heir al langer maar vind nog steeds de voeten te ver in de beugels!

Ondertussen zijn we twee maanden verder en gaat het steeds beter!
Binnekort zal ik wat foto's posten van hoe het nu gaat.

Wat vinden jullie ervan? Tips en commetaar zijn welkom natuurlijk!
Hou het wel netjes.

Groetjes

laura57

Re: Haflinger Famiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 17:11

als ik eerlijk mag zijn zit je wat na voren gebogen hier had ik zelf eerst ook last van omdat ik me paard altijd aan de teugel wilde laten lopen. en idd wat je zelf al goed opmerkte je voeten zitten ver in de beugels de plek waar de voorkans van de beugen zit moet net achter het stuk zitten waar je tenen overgaan in je voet. wat ook een tip is om mee te nemen is je hakken goed naar beneden te drukken inpraats van ze opte trekken en met de punten van je voeten naar de pony mond te wijzen hopelijk kan je hier wat mee :)

Didi146

Re: Haflinger Famiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 17:54

Leuke haflinger!
Wat mij opvalt is dat je je handen vast zet, en waarschijnlijk daarmee aanleuning wilt bereiken. Ze loopt nu wel redelijk goed, maar ik zou je aanraden om een aantal zitlessen te nemen! Ik heb zelf ook lang op een haflinger gereden, en dit zijn vaak sterkere paarden met een kortere nek. daarom is het belangrijk dat jou eigen houding goed is en je daarmee je paard niet in de weg zit(dit is overigens bij alle paarden belangrijk).
Succes!

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 18:26

De openingspost voldoet hier niet aan de regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even Regels en Richtlijnen [HAW]Horses At Work aandachtig door, inclusief de links die erin staan.
Je dient vijf recente rijfoto's te plaatsen.
Daarnaast zijn de foto's die je hebt geplaatst te oud, waardoor de rijtechnische commentaar die gegeven wordt niet meer van toepassing is.
Indien je de nodige aanpassingen binnen de 3 dagen via het TeM systeem doorgeeft, passen wij de openingspost aan en gaat je topic weer open. Wanneer je geen 5 recente foto's hebt waar rijtechnische commentaar op gegeven kan worden, mag je dit ook melden via het TeM systeem, dan verplaatsen wij je topic naar **-ITP. Onder volgende link kan je lezen wat temmen is.