Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

lovepaard123 schreef:het hoort geen zeer meer te doen, hoelang is dit geleden? zou terug gaan naar het ziekenhuis

) 
nicky_rilana schreef:Je kunt wel een zweepje gebruiken, maar hoe ga je dat oplossen als je in het m rijd? Ik zou gewoon je been ff na laten kijken. Ik zelf hem ook een aparte breuk gehad maar heb er nauwelijks last van. En het kan lang duurden maar echt heel veel pijn moet je er niet aan hebben. Je kunt het beter na laten kijken voor dat je het dadelijk verder kapot maakt

Joyvankan schreef:Heb hetzelfde probleem, ik heb door een aanrijding een blijvend letsel aan mijn knie. Deze knie doet met rijden ook erg veel pijn als er veel druk op komt, dus idd bij het wijken of springen. Tijdens het dressuur rijden gebruik ik sporen. Zo hoef ik minder druk te zetten met mijn been en doet het iets minder pijn. Bij mij werkt het super. Mijn paard kan ook wijken vanaf de grond maar is een heel ander commando dan als je er op zit, als ik jou was zou ik dus eens sporen proberen. En ik heb al 6 jaar pijn en zal ook nooit meer weg gaan, dus zo raar Is dat niet.
toch bedankt voor de tip! CM_ schreef:Zo hard hoor je helemaal niet te drijven bij het wijken.
En zeker niet bij jonge paarden, die leer ik altijd wijken door mijn evenwicht te verplaatsen en heel licht met binnen been aan te drukken.

nicky_rilana schreef:Ik zou niet eens op een jong paard gaan zitten wat ook nog hengst is. Als je er af valt ben je veel verder van huis. En heb ie nog veel meer pijn. Ik zou eerst zorgen dat je been goed is en dat je weet dat er 'niks' kapot kan.