Imaani schreef:Ik denk inderdaad dat de achterhand nog niet heel sterk is en dat de in galop nog wat balans mist waardoor ze uit elkaar valt. Om de achterhand sterker te maken is het goed om veel overgangen te rijden, dus ook draf-galop-draf. Als ze het lastig vindt zou ik beginnen met alleen grote voltes in galop. Blijf je zelf tijdens de overgang wel rechtop zitten en gooi je je handen niet per ongeluk naar voren?
Dat dacht ik eerst ook, ik heb toen een stalgenoot gevraagd om het te filmen maar m'n handen houd ik bij me en zit ook gewoon rechtop zoals het hoort. Natuurlijk geef ik wel mee met m'n handen en ga ik licht met de bewegingen van het paard mee!
Heb vandaag geoefend met veel overgangen rijden en het ging redelijk goed!
Het weiland waar ik nu rijd was wat nat door de regen dus ook wat zwaarder en gladder maar het ging redelijk. Ze heeft 1 hele ronde gegaloppeerd zonder eruit te vallen. Daarna heb ik nog veel overgangen gemaakt van draf galop, telkens een paar passen galop en dan weer draf, weer een paar passen galop en weer draf enzovoort. Ze reageerde erg goed op! Ook heb ik het reageren op het been geoefend en ze reageerde na een paar keer veel sneller op het been. We hebben ook de stap en draf veel afgewisseld en ook verruimd en verkleind!
Dus eigenlijk in het kort gezegd, veel overgangen gereden om haar achterhand te versterken.
Dit ga ik nu een tijd blijven oefenen en als ze de galop volledig onder controle heeft zonder nageeflijk te lopen ga ik het nageeflijk lopen er langzaamaan bij pakken.
Ik denk dat dit wel moet gaan werken!
Laatst bijgewerkt door Kyralicious op 05-01-14 19:18, in het totaal 1 keer bewerkt