Pols recht houden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

WybeUrsula

Pols recht houden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-13 14:20

Ik heb al een aantal jaar een probleem met de houding van mijn handen tijdens het rijden. Ik draai mijn hand namelijk naar binnen, waardoor er een hoek van bijna 90 graden ontstaat tussen mijn arm en hand. Dit ziet in de eerste plaats niet uit en ik merk dat mijn polsen er heel zwak van worden, ze knakken bij de minste beweging en doen regelmatig pijn.

Ik probeer hier nu al heel lang vanaf te komen, mijn instructrice probeert mij er ook vanaf te helpen en helpt mij er meerdere keren per les aan herinneren. 'POLSEN RECHT'
We hebben over de jaren mijn rechterpols recht gekregen maar al het gedraai van die pols is volgens mij naar mijn linker gewandeld... Deze krijg ik met geen mogelijkheid recht onder het rijden. Ik heb al verschillende polsbanden geprobeerd maar zelf daar buig ik doorheen. Alleen een steunverband helpt, maar om nou elke les een verband om te doen :')

Heeft iemand tips om van deze vervelende tic af te komen?

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 14:28

verkeerde topic sorry!!!
Laatst bijgewerkt door Boompje1985 op 30-12-13 14:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 14:29

Kun je niet een soort spalkje maken met een houten latje ofzo? Dan kun je simpelweg niet in knikken en leer je het misschien af

elibeest

Re: Pols recht houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 16:01

Poosje een polsbrace gebruiken die ze ook gebruiken voor RSI en dergelijk. zit een gat in voor de duim, en met klittenband rond de pols (en versteviging er in)

Springs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 18:40

Draai je echt alleen je pols en niet (gedeeltijlijk) je onderarm?

WybeUrsula

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-13 19:22

Bedankt voor de tips allemaal. Maar helaas, al jullie optie heb ik al geprobeerd.

@Corelli: Ik heb al ooit een houden spalkje gebruikt, zelf hier knakte ik doorheen en toen kon ik de splinters uit mijn pols trekken :p

@lanaxxxx: Ik rij al jaren met dit probleem, denk je dat ik dat niet geprobeerd heb?

@elibeest: Die heb ik zelfs ook thuis liggen, heb zelfs ooit met twee braces gereden en daar kwam ik ook doorheen. Resultaat waren blauwe vingers van slechte doorbloeding.

@Springs: Ik draag alleen om mijn pols. Ik heb verschillende banden, één voor alleen mijn pols, één waar hij nog een deel van mijn hand mee pakt en één volledige handschoen. Niks helpt :'(

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 20:39

Ga rijden met polsbeschermers voor tijdens het skeeleren. Die geven je genoeg bewegingsruimte maar ook genoeg steun, en kosten zo goed als niets.

Als je daar alsnog doorheen gaat moet je je gewoon beter gaan focussen, want je kunt je moeilijk in het gips laten zetten..

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 22:00

Laatst bijgewerkt door minouesmee op 30-12-13 22:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 22:01

Kan je de polssteun niet om houden tot je het 'gewend' bent?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 11:34

RUI --> RT-V

WybeUrsula

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-14 12:40

@Angela, bedankt voor de tip! Ik had daar nog niet aan gedacht, ga het zeker een keer proberen!

@minouesmee, wauw! Wat een mooie dingen, ik zou die dolgraag willen hebben maar ik vind ze een beetje aan de prijs... Maar bedankt voor de tip, ik ga hier zeker verder in zoeken!

@snollygoster, ik rij al jaren met verschillende braces en buig door allemaal zonder moeite heen. Ze zijn simpelweg niet sterk genoeg om mij van mijn tic af te helpen

Tinneh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 16:02

Dit probleem heb ik nu namelijk ook en ik ben er pas dit jaar vanaf geraakt; hoe? Geen idee. :}
Maar een steunverband helpt zeker wel, omdat je je polsen niet bepaald echt goed kan draaien in die dingen, volgensmij de beste oplossing. :)

WybeUrsula

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-14 16:11

Jaa klopt, steunverband helpt inderdaad heel goed! Maar ik vind het zo stom om elke keer in het verband aan te komen haha.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 16:12

Met tape gaan rijden, tape onderom twee vingers doen en dan over je hand naar je bovenarm. Misschien kan een goede fysio je dit eerst voordoen, er is tape waar ze enkels mee intapen en dan kun je wel bewegen maar niet zo ver.

paradisex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 16:40

WybeUrsula schreef:
Jaa klopt, steunverband helpt inderdaad heel goed! Maar ik vind het zo stom om elke keer in het verband aan te komen haha.

_O-

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 16:48

Je zou je eens af moeten vragen waarom je je pols zo naar binnen buigt, want het doet geen wonderen voor de verbinding met de mond. Wat voel je wel of niet, en wat brengt verbetering? Misschien eens oefenen met de opstelling waar ze ook voor mennen mee oefenen. Dan kan je misschien zien waar het mis gaat.

titan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 16:52

Iemand die ik ken ging als oefening met twee zwepen rechtop rijden, als ze haar handen en polsen dan niet rechtop hield kreeg ze de zweep in dr gezicht zeg maar, dit heeft haar wel geholpen doordat ze er continu op moest letten dat haar handen rechtop waren.
Wie weet kan dit helpen als geheugen steuntje?

Tinneh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 16:57

WybeUrsula schreef:

Dat wel, maar na een tijd elke keer te doen heb je het niet meer nodig, dan lijkt mij die stomme keren toch wel waard. :')

rebecc1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 18:45

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik niet precies voor me zie wat je bedoeld, maar mijn instructrice laat ons wel eens met een zweep tussen je duimen rijden.
Je hebt dan eerst je handen rechtop zoals het hoort en dan een zweep vastklemmen tussen je duimen. Wordt je heel bewust van je handhouding (en je leert met je benen rijden, maar dat terzijde ;))