Verna at work, augustus t/m nu

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ValerieV

Verna at work, augustus t/m nu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-13 23:30

Hoi allemaal!

Commentaar en tips zijn echt van harte welkom, maaaaaaaar! denk der wel aan dat niemand perfect is, en mijn rijden al helemaal niet, daarom ben ik altijd weer blij met de dingen die ik meekrijg van anderen en waar we weer lekker mee verder kunnen! :j

Sinds augustus verzorg ik een aantal friezen, waaronder ook Verna, een merrie van 7 jaar.
Ik heb erg moeten wennen, reed in die tijd met korte beugels, viel naarvoren door de druk die ik op mn handen zetten en tja.. hoe dat komt? Niemand heeft t ooit tegen me gezegd, en dat vind ik best wel jammer, aangezien ik nu toch al echt heel anders op t paard zit!

Laten we beginnen, augustus, zoals ik al eerder zei; een en al klemmen en druk, duidelijk te zien dat Verna hier ook word tegengehouden door mn handen..

Afbeelding

Dat ik echt zo krom heb gezeten, dat kan ik me niet voorstellen als ik dit zo zie..

Afbeelding

En toen, oktober. Even alles omgegooid, beugels wat langer, en wat voelde dat vreemd zeg! Veel aan mn houding gewerkt, en zo zie je maar weer, paard laat al wat los, en het rijden word leuker.

Afbeelding

Dit heeft me wel even spierpijn gekost :Y)

Nog zit ik hier erg scheef, maar daar word ook aan gewerkt, heb gelukkig zelf na aanleiding van deze foto's al aardig wat werkpuntjes ontdekt!! :j

Afbeelding

Meer teugels erbij pakken, vind der hier wel te lang worden..

Nou, op naar December! Afgelopen zaterdag even snel wat foto's gemaakt en ook een filmpje..

Afbeelding

Hier al meer op lengte, ze was een beetje nukkig en per toeval ging ze dus vandaag minder, maar vind t in vergelijking met foto 1&2 beter worden.. schouders wat meer verplaatsen, navel naar binnen drukken zegmaar en meer op mn kont gaan zitten!

Afbeelding

en t filmpje;

http://www.youtube.com/watch?v=2cPM3X_f5G4

Nou, brand los! Hou t netjes! :D
We werken er hard aan, maar val af en toe terug in mn oude partroon dus t is erg lastig, maar we hebben de tijd! :D

:wave:

Snollygoster

Re: Verna at work, augustus t/m nu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 23:31

Wauw, er is echt duidelijk vordering, doe zo verder! +:)+

lovebrechjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 23:37

Leuke fries! Zie duidelijk verbetering. Wel vind ik dat je je teugels wat korter mag nemen.

ValerieV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-13 23:38

lovebrechjex schreef:
Leuke fries! Zie duidelijk verbetering. Wel vind ik dat je je teugels wat korter mag nemen.

Dankjewel, klopt, mag ook wel strenger zijn, heb ik vaker gehoord!

Laureentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 23:40

complimenten, vorderingen zijn heel duidelijk.
Nu zijn foto's altijd een momentopname, maar ook op het filmpje zie ik dat je nog veel moeite hebt om je balans te houden. Probeer niet naar je paard te kijken, maar kijk waar je heen wil gaan. Je bekken mag je wat meer kantelen, zodat je ook op je kont (sorry, erg direct) terecht komt in het zadel en wat meer naar het midden van het zadel toe gaan. Vooral het lichtrijden kun je moeilijk je evenwicht bewaren wanneer je paard iets van tempo wisselt. Dat is ook erg lastig voor jou. Dus goed voorwaarts houden, dat maakt het voor jou nu wat makkelijker. (pas op voorwaarts is niet hetzelfde als snel gaan).
Heb je soms ook last van nek?? of bovenin je rug?? Je komt daarin wat krampachtig over. En dat heeft zijn effect op je handen.

ValerieV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-13 23:42

Laureentje schreef:
complimenten, vorderingen zijn heel duidelijk.
Nu zijn foto's altijd een momentopname, maar ook op het filmpje zie ik dat je nog veel moeite hebt om je balans te houden. Probeer niet naar je paard te kijken, maar kijk waar je heen wil gaan. Je bekken mag je wat meer kantelen, zodat je ook op je kont (sorry, erg direct) terecht komt in het zadel en wat meer naar het midden van het zadel toe gaan. Vooral het lichtrijden kun je moeilijk je evenwicht bewaren wanneer je paard iets van tempo wisselt. Dat is ook erg lastig voor jou. Dus goed voorwaarts houden, dat maakt het voor jou nu wat makkelijker. (pas op voorwaarts is niet hetzelfde als snel gaan).
Heb je soms ook last van nek?? of bovenin je rug?? Je komt daarin wat krampachtig over. En dat heeft zijn effect op je handen.

Nee dat juist niet, merk wel dat ik erg ga klemmen met mn handen, heb wel eens last gehad van mn schouders, maar dat is nu dus ook duidelijk! Bedankt voor je tips, ga ermee aan de slag!
Laatst bijgewerkt door ValerieV op 29-12-13 23:44, in het totaal 1 keer bewerkt

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 23:44

Wat een vooruitgang zo op de foto's!
Je bent er nog niet helemaal, zoals Laureentje zegt kan er nog heel wat aan je balans gesleuteld worden. Dit kun je doen door een goede zitles te nemen en oefeningen te zoeken zodat je (ook thuis) aan je balans kunt werken.
Verder nogmaals complimenten hoor, goed gedaan!
Oh en denk er vooral aan om naar voren te kijken, dan heb je namelijk automatisch je schouders rechter en kun je je handen beter dragen :j

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 23:45

Een hele verbetering!! In het filmpje zie ik je handen meegaan, probeer die nog wat stiller te houden :)

ValerieV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-13 23:46

TrIjNiE__ schreef:
Een hele verbetering!! In het filmpje zie ik je handen meegaan, probeer die nog wat stiller te houden :)

Dankjewel! Ga eraan werken, veel werkpuntjes erbij!

Rubber_Duck schreef:
Wat een vooruitgang zo op de foto's!
Je bent er nog niet helemaal, zoals Laureentje zegt kan er nog heel wat aan je balans gesleuteld worden. Dit kun je doen door een goede zitles te nemen en oefeningen te zoeken zodat je (ook thuis) aan je balans kunt werken.
Verder nogmaals complimenten hoor, goed gedaan!

Dankjewel, is wel een goed idee inderdaad! Dankje!! :)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 23:49

Echt goed vooruit gegaan Valerie! Toppie!

Wat al eerder gezegd is, teugels mag je nog wel wat korter pakken, en pas op dat Verna niet op de voorhand valt :)

ValerieV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-13 23:50

Marjoow schreef:
Echt goed vooruit gegaan Valerie! Toppie!

Wat al eerder gezegd is, teugels mag je nog wel wat korter pakken, en pas op dat Verna niet op de voorhand valt :)

Thanks Marjo! Probeer der al actief van achter ook mee te nemen! Maar alsnog dankje! :)

ValerieV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-13 09:35

Bedankt voor alle tips!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 10:23

Goed dat je eerst aan je eigen houding gaat werken. Ga zo door. Qua oppakken van het paard hoef je niet zozeer de teugels korter te nemen, de lengte in de hals is prima maar ze zou ronder mogen worden. Meer van achter naar voren rijden. Actief maken met been. Dan zal ze meer je hand op gaan zoeken en langer willen worden. Hier kom jij met een weerstand biedende hand, ze mag namelijk niet de neus wegsteken maar ze niet ronder worden. Zodra zij ontspant, even de hand openen als beloning maar niet weg steken. Blijf rijden van achteruit. Drijf naar de hand toe.

ValerieV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-13 11:00

Joolien schreef:
Goed dat je eerst aan je eigen houding gaat werken. Ga zo door. Qua oppakken van het paard hoef je niet zozeer de teugels korter te nemen, de lengte in de hals is prima maar ze zou ronder mogen worden. Meer van achter naar voren rijden. Actief maken met been. Dan zal ze meer je hand op gaan zoeken en langer willen worden. Hier kom jij met een weerstand biedende hand, ze mag namelijk niet de neus wegsteken maar ze niet ronder worden. Zodra zij ontspant, even de hand openen als beloning maar niet weg steken. Blijf rijden van achteruit. Drijf naar de hand toe.

Dankjewel voor je tips! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 11:30

Wauw, wat een vooruitgang! Echt super!
Het lijkt alleen wel een beetje alsof je ineengedoken op je paard zit.. Misschien is je houding nog een verbeterpuntje dan. Verder ziet het er echt heel vriendelijk uit! :D

ValerieV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-13 11:44

Renee1991 schreef:
Wauw, wat een vooruitgang! Echt super!
Het lijkt alleen wel een beetje alsof je ineengedoken op je paard zit.. Misschien is je houding nog een verbeterpuntje dan. Verder ziet het er echt heel vriendelijk uit! :D

Klopt, dat bedoel ik ook met schouders vastzetten en naar voren vallen, dankjewel voor je reactie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 11:46

Ach ja, sorry, daar heb ik overheen gelezen. Succes! :)

ValerieV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-13 11:57

Geeft niks! :)

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 13:13

Knappe combi hoor Val :D
Ziet er goed uit, verder ga ik mee in het commentaar over op je kont landen

ValerieV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-13 17:45

Thanks lieke!

Ben vandaag bezig geweest met de tips, wel veel zo in een keer dus ga t lekker opbouwen, stap voor stap, en dan komt het wel! :)

Polkiej_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 21:23

Wat een leuk paard! Leuke combi ook vooral!

Je ziet zelf je punten al om aan te werken!
Ik wens je veel plezier & succes in 2014!!!

* vanaf het filmpje te zien ; lijkt/is het of je je handen mee omhoog neemt als je gaat staan in draf! Probeer ze op 1 plek te houden zodat het rustiger is in je paard z'n mond en ze haar hoofd netjes stil kan gaan houden :) dat is eigenlijk alles!

Susan88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 21:34

Echt een supervooruitgang! +:)+
Ik zou inderdaad je bekken naar voren kantelen (meer op je kont zitten), je schouders ontspannen en je handen hoger houden, meer dragen dus en zoals gezegd naar voren kijken.
Ik vind trouwens wel dat je been en voet houding erg netjes is.

Veel succes! Jullie zijn een leuke combi.

ValerieV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-13 22:06

*Update*

Vandaag er weer opgeklommen, vooral erg bezig geweest met de tips, resultaat mag er wezen!

Benen hier meer los, hoofd omhoog haha

Afbeelding

En even een momentje waar ze wat minder doorkwam, maar die zitten er ook bij en vind der hier wel actief meekomen!

Afbeelding

Polkiej_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 22:20

Ziet er goed uit allen zou ik nog meer op je kont gaan zitten schouders na achter :)
Verder ziet het er prima uit!!

ValerieV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-13 22:24

Polkiej_x schreef:
Ziet er goed uit allen zou ik nog meer op je kont gaan zitten schouders na achter :)
Verder ziet het er prima uit!!

Haha was al aardig wat voor mijn doen :P Maar we gaan lekker door, dankje!