Dit is al mijn zoveelste topic van vandaag
maar op een of andere manier komen er een hoop dingen in me op. Ik heb een 4 jarige KWPN'er die nu ongeveer een jaar onder het zadel is. Op het moment ben ik bezig met ons gereed maken voor dressuur wedstrijden, wat uiteindelijk ook de richting is waar ik me zelf het meest op wil focussen.
Maar omdat zijn vader een goede springer is wil ik ook zeker gaan springen! Mijn vraag is alleen, wanneer moet ik hiermee beginnen? Ik heb hem al een aantal keer vrij laten springen, wat er enorm goed uit ziet! En ook hebben we samen wel een aantal simpele kruisjes, parcourtjes etc. gesprongen. Maar door een 3 maand lang durende blessure hebben we dit stop gezet. Inmiddels is hij hier al weer langer dan twee maand vanaf, en loopt hij weer heerlijk onder het zadel. Ondanks dat ik zelf heel weinig tot geen ervaring heb met springen, en ik simpelweg een dressuurmiep ben
begint het op een of andere manier weer te kriebelen. Misschien is het beter eerst door te zetten in dressuur, of om bijvoorbeeld te beginnen met vrijspringen, of springles of voorlopig helemaal niet te springen? Wat lijkt jullie het beste ? Ik hoor het graag!