Springen met een jong bloempje?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

maximepatser

Springen met een jong bloempje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-13 20:39

Hoi bokkers!

Dit is al mijn zoveelste topic van vandaag :P maar op een of andere manier komen er een hoop dingen in me op. Ik heb een 4 jarige KWPN'er die nu ongeveer een jaar onder het zadel is. Op het moment ben ik bezig met ons gereed maken voor dressuur wedstrijden, wat uiteindelijk ook de richting is waar ik me zelf het meest op wil focussen. :j Maar omdat zijn vader een goede springer is wil ik ook zeker gaan springen! Mijn vraag is alleen, wanneer moet ik hiermee beginnen? Ik heb hem al een aantal keer vrij laten springen, wat er enorm goed uit ziet! En ook hebben we samen wel een aantal simpele kruisjes, parcourtjes etc. gesprongen. Maar door een 3 maand lang durende blessure hebben we dit stop gezet. Inmiddels is hij hier al weer langer dan twee maand vanaf, en loopt hij weer heerlijk onder het zadel. Ondanks dat ik zelf heel weinig tot geen ervaring heb met springen, en ik simpelweg een dressuurmiep ben :P begint het op een of andere manier weer te kriebelen. Misschien is het beter eerst door te zetten in dressuur, of om bijvoorbeeld te beginnen met vrijspringen, of springles of voorlopig helemaal niet te springen? Wat lijkt jullie het beste ? Ik hoor het graag! *D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 21:25

ik spring ook met mijn 4-jarige KWPN merrie (geen idee hoelang ze onder het zalen is, ik heb haar nu ruim 3 maanden), al ben ik wel springruiter in hart en nieren ;)
maar je zegt dat je al springt?
Ik zou gaan voor springles, zou niet zomaar zelf aan de slag gaan. Ik heb op t moment één keer in de 2 weken springles, en dit gaat echt steeds beter! en verder doen we gewoon dressuur :)

EDIT: vooral niet teveel willen, gewoon laag beginnen en opbouwen :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-12-13 21:29, in het totaal 1 keer bewerkt

orkaan

Re: Springen met een jong bloempje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 21:28

tuurlijk kun je springen, je doet toch niet meteen een heel parcours van 1.20m iedere week

ik als ex-dressuur miep, deed ook kleine sprongetjes met mijn ex-dressuurpaard. Is goed voor de ontwikkeling en afwisseling..is echt niets mis mee.

Aangezien jij meer ambitie's hebt zou ik gewoon beginnen met springles, krijg je meteen de juiste instructie's etc.

Wellicht ook een x lekker de bossen in gaan, kun je daar ook een x een boom stammetje meepakken...werkt ook heel fijn

maximepatser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-13 21:37

bedankt ! :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 21:40

Is prima! Lage hindernissen, caveletti etc zijn juist perfect om het paard te gymnastiseren. Dus dat is juist zinvol in de training :) en afwisseling maakt het voor zowel paard als ruiter leuk!

maximepatser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-13 22:19

Ik denk dat ik zelf ga beginnen met cavaletti, en intussen opzoek ga naar iemand die me springles kan geven! Bedankt lieve bokkers ! *D

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 01:16

Aangezien je zelf weinig springervaring hebt en je paard ook nog groen is wat dat betreft, kun je het beste gewoon les nemen.