Springen met Gigi

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maartje9

Berichten: 171
Geregistreerd: 22-12-12
Woonplaats: Omgeving Utrecht

Springen met Gigi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-14 00:02

Sommigen van jullie weten misschien mijn vorige topic nog wel hier op HAW. Voor degene die het niet meer weten:
[RT-HAW] Oefenspringen met Gigi

We hebben weer veel geoefend en gelest en naar mijn mening ook wel vooruit gegaan. Ik rij deze merrie nu een half jaar, hiervoor had ik 0 ervaring met het springen. Ik heb heel veel van Gigi geleerd, die me vaak wel weer red als ik stom aanrij haha. Laatste wedstrijden zijn niet zo lekker gegaan, uitgebeld. Puur door mijn eigen zenuwen, want in de les en een onderlinge wedstrijd laatst ging het super!
We springen in de B, we hebben nu 3 winstpunten en gaan lekker door. Dressuur zijn we alleen onderling B gestart. Ik hoop gewoon lekker winstpunten bij elkaar te rijden en daarna L te starten en te beginnen met officieel dressuur!
We zijn in het springen nu vooral bezig met het landen in de goede galop, haar op mijn buitenland houden, de rust erin houden en soms afstanden verbeteren. Vooral in de verkeerde galop landen gebeurt nog weleens, in een parcours wel minder dan met gewoon 1 sprong.

Gigi-radja
12 jaar
Merrie
B springen en B dressuur
Gerlinus x Nut Ox

http://m.youtube.com/watch?v=uCjLkNAYhO ... =c4-feed-u

Tips zijn welkom! Ik heb goed les.
Enjoy!

Overigens staan de mindere momenten er ook tussen, om een eerlijk beeld te geven.

xZiva_

Berichten: 3995
Geregistreerd: 16-12-10
Woonplaats: Culemborg

Re: Springen met Gigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 15:24

ik zie 2 paarden in het filmpje? :o?

ik vind dat je stiller mag zitten, dus meer op je kont blijven zitten. sporen zie ik ook vaak tegen je paard aantikken, dus die zou je af mogen doen, of aan je beenligging werken.

Maartje9

Berichten: 171
Geregistreerd: 22-12-12
Woonplaats: Omgeving Utrecht

Re: Springen met Gigi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-14 15:32

Het paard dat springt is toch echt steeds dezelfde. :+ Loopt inderdaad wel een ander paard bij, die is van een vriendin van mij, zijn samen gaan springen. Op mn kont zitten viel me ook op ja vooral na de sprong. Van mn sporen valt volgens mij wel mee, ze gaat juist vaak net te hard dus het is zeker niet zo dat ze niet aan mn been is. Maar misschien onbewust, ik zal er eens op letten.
Dankjulliewel voor jullie reactie :)

xZiva_

Berichten: 3995
Geregistreerd: 16-12-10
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 15:36

ik had op de kleur van het dekje gelet (jij rijd eerst met blauw dekje, vriendin met oranje, daarna rijd jij met oranje en zij met blauw := )
sporen kon ik ook niet helemaal goed zien op het filmpje, maar het leek in ieder geval zo :)

Maartje9

Berichten: 171
Geregistreerd: 22-12-12
Woonplaats: Omgeving Utrecht

Re: Springen met Gigi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-14 15:39

Haha dat van dit kleur van het dekje komt doordat het laatste deel van het filmpje met vriendin haar telefoon is gefilmd, mijne was leeg, en de kleuren zijn daar een beetje raar. Het was nogsteeds het blauwe dekje, maar hij lijkt inderdaad oranje haha.
Die reactie daarboven zeg ik maar even niks over.

Ekeif96

Berichten: 2472
Geregistreerd: 10-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 15:43

Ziet er aardig uit hoor :j
Probeer inderdaad wat stiller te zitten.(minder stuwen met je lichaam)
Persoonlijk zou ik ook de oxer wat breder neer zetten, nu staat hij vrij smal.
Verder zou ik iets meer tempo houden en goed oefenen op afstanden rijden.
Succes!

Maartje9

Berichten: 171
Geregistreerd: 22-12-12
Woonplaats: Omgeving Utrecht

Re: Springen met Gigi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-14 20:47

Dankje voor je reactie!
Stiller zitten ga ik zeker mee aan de gang. Ohja dat van die oxer zie ik ook nu pas, oeps :+ ik reed haar in het begin altijd iets terug omdat ze anders veel te hard wilde en ze is echt oersterk. Nu kan ik haar veel beter bij me houden, dus het tempo kan idd ook wel iets omhoog. Dankjewel!

MelkChocola
Berichten: 33
Geregistreerd: 10-12-13

Re: Springen met Gigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 21:11

Ik vind je springhouding ook goed! Ik zou wel wat eerder voor de hindernis in de VZ gaan.

abu
Berichten: 33
Geregistreerd: 18-11-10

Re: Springen met Gigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 22:13

Ziet er al aardig goed uit. Probeer inderdaad nog wat stiller te zitten in galop en je handen stil te houden. Succes!

TCFotografie
Berichten: 176
Geregistreerd: 30-08-13
Woonplaats: Deventer

Re: Springen met Gigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:31

Ziet er leuk uit!

Let er op dat je je tenen niet te ver naar buiten draait boven de sprong, en probeer minder te bewegen := . Je lichaam beweegt echt iets teveel. Verder springt ze netjes! Ik zou idd de oxer een stuk breder zetten, en oefenen met je afstanden ze komt af en toe echt te krap. Succes en veel plezier! :D