Mijn merrie heeft ontdekt, dat ze nog langzamer kan!!
(GAAAAP)Zonder gekheid.
Super lieve makkelijke 6 jarige merrie. Draven en galoperen is ze altijd lekker fris, wakker en alert.
Ze verruimt in draf makkelijk en komt op zit terug (waar ik graag op hamer. Zit = basis)
Ondanks dat ze fries is, wordt haar galop steeds beter en in balans. Het heeft nog wat tijd en wat wendingen nodig, maar galop maak ik me geen zorgen om.
Zodra we terug komen van draf naar stap, begin het. Suppel suppel suppel suppel. Betere omschrijving kan ik niet geven.
Wat ik doe is :
Kuit = geen reactie
Nog eens herhalen = geen reactie
Hak (waar ik eigenlijk op tegen ben) = geen reactie.
Beetje harder hak = Jaaaaa reactie, POEF in draf..... Geeft niets, is wel voorwaarts, maar dat is natuurlijk niet mijn vraag.
Ik wil actiever stappen. En eigenlijk op den duur mijn kuit aanleggen, veruimen of in het begin maar wat "harder" en uit eindelijk meer kuit = draf. (Maar dat streven is er nog lang niet hoor!! Eerst maar eens dit oplossen!!)
Ben ik ruw met mijn benen? --- volgens degene die me helpt niet.
Heb ik een wiebelbeen en stoot ik haar ook. ---- volgens haar ook niet---
Drijf ik consequent? ---- Misschien wat te vaak nu???----
Nu is er kwam er een woord op tafel.... Waarvan ik meteen dacht: Navragen naar meningen.
Sporen.
Ik ben zelf geen sporenvrouw. Geen moeilijke zijgangen, geen sporen.
Zelf ben ik meer van dit:
Kuit = reactie. Geen reactie:
Kuit = Reactie. Geen reactie:
Kuit + zweepje = Reactie (vaak genoeg wel.)
En dat uitbouwen.
Maaaar.....
Hoe denken jullie daar over?
En pak ik het wel goed aan?
Heb ik les? ---- Nou....Les?? Ik wordt geholpen, maar is dat les?? Ze verteld wel als ik iets moet oplossen----
Ga ik op les? --- Zeker!! Aankomend jaar gaan we zeker op les! Bij wie mag gewoon op pb. Vind hijzelf prettiger---

het klinkt zo vreemd.