Kleine fjord weer aan het werk

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15462
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Re: Kleine fjord weer aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 18:03

Moderatoropmerking:
Reactie die niet aan de regels van RT-HAW voldoet verwijderd.

LolaCindy
Berichten: 171
Geregistreerd: 26-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 18:55

Ben je niet een beetje te groot voor de fjord, ik bedoel daarmee hindert het hem niet in de bochten of iets dergelijks wanneer jij der op zit?

zo niet, ga vooral door!

CharxHebe

Berichten: 1010
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: St. Jansteen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 19:17

Als je paard onder je vandaan loopt moet je remmen en als dat niet met je benen lukt dan kunnen je teugels daar bij helpen. Wat mijn fout vroeger altijd was, was dat ik maar trekte en trekte. vervolgens zet het paard zich vast en ga je alleen maar harder en vervolgens doen je armen zeer en ik maar niet snappen waarom het niet lukte ;( haha. Ik heb dus geleerd om het anders op te lossen en dat is door te remmen en vervolgens los te laten. geen reactie? dan nog eens. Maar dat ontspannen is gewoon zoooo belangrijk en soms ook zooooo moeilijk.

CharxHebe

Berichten: 1010
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: St. Jansteen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 19:20

LolaCindy schreef:
Ben je niet een beetje te groot voor de fjord, ik bedoel daarmee hindert het hem niet in de bochten of iets dergelijks wanneer jij der op zit?

zo niet, ga vooral door!
Ik vind haar niet te groot hoor, denk niet dat ze hem hinderd.

xIrlijn

Berichten: 1710
Geregistreerd: 31-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-13 00:01

LolaCindy schreef:
Ben je niet een beetje te groot voor de fjord, ik bedoel daarmee hindert het hem niet in de bochten of iets dergelijks wanneer jij der op zit?

zo niet, ga vooral door!

Ik ben zeker aan de grote kant, daar ben ik me van bewust :j Maar mijn instructrice gaf aan dat ik niet té groot ben. Het plaatje is niet mooi meer, maar mijn lengte is niet hinderlijk. Dus daar vertrouw ik maar op. Bedankt verder!

En bedankt CharxHebe voor je reactie en uitleg! Fijn :)

maximepatser

Berichten: 417
Geregistreerd: 17-04-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 13:37

Op sommige foto's loopt hij vrij diep, en op andere foto's niet nageeflijk. Ik denk dat hij nog wat verschillig is in houding. Probeer hem op een hoogte te rijden, verder best goed!

xIrlijn

Berichten: 1710
Geregistreerd: 31-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-13 23:22

maximepatser schreef:
Op sommige foto's loopt hij vrij diep, en op andere foto's niet nageeflijk. Ik denk dat hij nog wat verschillig is in houding. Probeer hem op een hoogte te rijden, verder best goed!

Daar heb je helemaal gelijk in. Ik vraag me wel af op welke foto's je haar te diep vindt lopen? Ik zie zelf vooral een pony die niet nageeflijk is maar vooral in de teugels hangt, maar niet zozeer een hoofd achter de loodlijn. Of wel?

En wat bedoel je precies met het proberen op één hoogte te rijden? :)

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10445
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Kleine fjord weer aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 21:55

Naar mijn mening loopt ze ook niet echt te diep... wat je eventueel kan proberen om de beslissing over het tempo bij jou te houden is veel over gangen rijden... veel wisselingen waardoor zij haar aandacht goed moet houden op wat jij wil dat ze doet en dat ze niet de kans heeft om het zelf maar te gaan verzinnen... zo kun je op 1 lange zijde een paar passen wegrijden om vervolgens een paar passen te verzamelen.

succes met haar

xIrlijn

Berichten: 1710
Geregistreerd: 31-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-13 01:43

ynskek schreef:
Naar mijn mening loopt ze ook niet echt te diep... wat je eventueel kan proberen om de beslissing over het tempo bij jou te houden is veel over gangen rijden... veel wisselingen waardoor zij haar aandacht goed moet houden op wat jij wil dat ze doet en dat ze niet de kans heeft om het zelf maar te gaan verzinnen... zo kun je op 1 lange zijde een paar passen wegrijden om vervolgens een paar passen te verzamelen.

succes met haar

Bedankt voor de tip! Ik ga het toepassen :)

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15462
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Re: Kleine fjord weer aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 19:29


kamille
Berichten: 470
Geregistreerd: 18-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 09:21

Ziet er goed uit hoor! Mijn complimenten voor je zit. Denk aan je handen: duimen het hoogste punt. Wat je kunt doen is dat als je paard gaat hangen en rennen (want dat doet ie toch?) dat je een ophouding maakt met je hand en je zit en dan een kleine volte rijdt. Op die volte rij je terug naar het tempo dat JIJ wilt rijden. Dit doe je door hem goed om je binnenbeen heen te laten buigen en ophoudinkjes te maken met je zit en teugels. Hou je been er aan. Doordat je hem laat inbuigen komt hij meer op het achterbeen (dwz hij gaat meer zijn gewicht dragen met zijn achterbenen) en daardoor gaat hij minder hangen op je hand. Laat hem niet door je binnenbeen heen vallen. Loopt hij weer jouw tempo en hangt hij niet meer op je hand dan rij je weer een stukje rechtuit. Steeds dit consequent herhalen. Belangrijk hierbij is wel dat je hem met je zit en benen de volte op rijdt en hem niet aan je binnenteugel op de volte trekt. Want dan kun je hem kreupel rijden. Probeer te voorkomen dat je kracht gaat gebruiken. Fjorden zijn erg sterk en als jij kracht gaat inzetten zal hij dat tegern je gaan gebruiken. Probeer slimmer te zijn op bovenbeschreven manier.