Hoe zijn jullie begonnen met Parelli?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Avalon87

Berichten: 1153
Geregistreerd: 24-06-11
Woonplaats: Nuenen

Hoe zijn jullie begonnen met Parelli?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-13 16:23

Alle begin is lastig, en ik ben benieuwd hoe (en waarom) JULLIE begonnen zijn met de levels van parelli? Misschien enkel met de dvd-boxen, of gewoon door te lessen, aanvullende boeken of misschien nog op een andere manier?

Ik ben ook benieuwd welke dvd-boxen en welke boeken jullie dan gebruikt hebben en hoe het ging.
Brand los :)

Shanna7836
Berichten: 451
Geregistreerd: 09-09-12
Woonplaats: Drenthe

Re: Hoe zijn jullie begonnen met Parelli?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 16:26

Mijn moeder en ik zijn begonnen met Parelli omdat wij ons eerste paardje kochten, een helemaal groene 3,5 jarige, moeilijke, gevoelige Tinker. De vriendin van mijn moeder(haar hele leven al in die wereld) leerde ons over Parelli en leende ons haar dvd's :)

Avalon87

Berichten: 1153
Geregistreerd: 24-06-11
Woonplaats: Nuenen

Re: Hoe zijn jullie begonnen met Parelli?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-13 16:27

Ik heb mezelf even getemd :+
Mijn pc was vastgelopen en nu is mijn topc dubbel geplaatst.
Excuses!

Avalon87

Berichten: 1153
Geregistreerd: 24-06-11
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-13 16:27

Shanna7836 schreef:
Mijn moeder en ik zijn begonnen met Parelli omdat wij ons eerste paardje kochten, een helemaal groene 3,5 jarige, moeilijke, gevoelige Tinker. De vriendin van mijn moeder(haar hele leven al in die wereld) leerde ons over Parelli en leende ons haar dvd's :)


Leuk! Welke dvd's hadden jullie? ( als je dat nog weet)

Shanna7836
Berichten: 451
Geregistreerd: 09-09-12
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 16:33

Avalon87 schreef:
Shanna7836 schreef:
Mijn moeder en ik zijn begonnen met Parelli omdat wij ons eerste paardje kochten, een helemaal groene 3,5 jarige, moeilijke, gevoelige Tinker. De vriendin van mijn moeder(haar hele leven al in die wereld) leerde ons over Parelli en leende ons haar dvd's :)


Leuk! Welke dvd's hadden jullie? ( als je dat nog weet)


De hele level 1 en 2 pakketten. :)

Castellon

Berichten: 1802
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 01:53

Ik ben een jaar geleden helemaal overgestapt op de methode van Parelli.
Daarvoor ook wel enigszins NH minded geweest hoor, methodes waren mij niet onbekend en ik pakte vanalles wat mee, en ook wel eens de get-started DVD gezien. Maar die Amerikaan met die snor en dat paard dat niet op die van mij leek... naaah, daar kon ik niets mee :o :D

Toch wel dus, zo bleek! Ik ben heel intensief bezig gegaan, met DVD's, online lidmaatschap en les.
Mettertijd is dat wat rustiger geworden, maar ik kijk nog steeds heel veel en heb nog regelmatig les. Als de basis erin zit kun je ook veel zelf ontdekken en verbeteren merk ik, en dat vind ik zelf fijn.

Naast de gewone Level DVD's vond ik Liberty en Horse Behavior echt geweldig! Zo ontzettend leerzaam, zoveel fijne en nuttige informatie voor veel verschillende paarden en mensen, heel fijn!
Succes series vond ik ook erg leuk omdat het zo praktisch opgedeeld is.

Avalon87

Berichten: 1153
Geregistreerd: 24-06-11
Woonplaats: Nuenen

Re: Hoe zijn jullie begonnen met Parelli?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-13 22:21

Bedankt Raya! Van jou kan ik nog veel leren. Ik vind je paarden ook zo ontzettend leuk! Ik heb ze wel eens voorbij zien komen in je topics. Ze zijn echt gaaf!

Ik heb inmiddels de oude levels 1 en 2 besteld, ik zal ze deze week week binnen krijgen. Liberty en horse behaviour zal ik ook eens naar kijken. Welk lidmaatschap heb jij bij de savvy club?

Wicky
Berichten: 935
Geregistreerd: 17-07-05
Woonplaats: Egmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 23:52

Ik ben jaren geleden begonnen met Level 1 en level 2, toen was alleen Eddy nog maar instructeur in Nl. Het programma was toen meer een thuisstudie-programma. M'n echte vooruitgang heb ik geboekt met regelmatig lessen, veel denken, lezen en kijken naar filmpjes. Ondertussen zijn er veel instructeurs die je op weg kunnen helpen.
Kijk wel kritisch naar het niveau van iemand die je komt helpen, want iets gelijk goed leren is veel fijner dan later foute gewoontes afleren. Iemand die net level 2 heeft gehaald, is meestal niet de aangewezen persoon om anderen op weg te helpen

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Re: Hoe zijn jullie begonnen met Parelli?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 23:57

De eigenaresse van mijn bijrijdpaard deed t, en leek t ook goed als ik t ook zou gaan doen.
Heb lessen bij mijn toenmalige instructrice gevolgd, en de eigenaresse heeft me ook geholpen :)
Vind het een fijne methode, maar toch niet 100% iets voor mij. Vind het fijner om zelf iets te ontwikkelen wat goed bij mij én het paard past. Hou er niet zo van om aan 1 methode vast houden.
Ik gebruik er dus nog steeds dingen uit (ook met rijden) maar doe nu eigenlijk nooit meer grondwerk/ parelli.

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16231
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Hoe zijn jullie begonnen met Parelli?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 23:59

Ik doe nu al 4 jaar parellien ben er erg tevreden over. Nu sinds 1 week een eigen paard en daar nu ook al parelli mee begonnen. Kent nu al de basis :D
Ik ben begonnen met les volgen en heeeel veel lezen. Ook zit ik bij Parelli connect. Echt handig :)

Sophie_bxl
Berichten: 1
Geregistreerd: 27-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 17:11

Hallo iedereen,

Ik ben zelf ongeveer een jaar bezig. Ik heb de grote mazzel dat ik op een 'Parelli-vriendelijke' stal zit en dat er een groep mensen hier aan mee doet. Ik neem dus een keer in de maand les. Ik heb het pakket 1 en 2, en Horsenalities DVD's.
Niet altijd even makkelijk (ben een blog hierover een het beginnen :D ) maar wel echt gaaf als iets eindelijk lukt.

Bowen
Berichten: 1701
Geregistreerd: 01-03-13

Re: Hoe zijn jullie begonnen met Parelli?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 23:31

We waren aan het denken aan een eigen paard, maar wilde wat "anders" dan het gewone engelse rijden, beetje beu van het manegerijden(vandaar engels tussen haakjes) en echt aan het nadenken over wat anders.
Toen we in een zomer in Zeeland op vakantie waren bij Eddy gaan kijken, dat was een "wow" momentje, dat was wat we zochten. Toen gelijk het oude level 1 pakket aangeschaft, voordat we een paard hadden(beetje entho ;) ), nog naar een inspirationday geweest en we waren helemaal verkocht.

De eerste ruime 2 jaar toen ik eindelijk mijn eigen paard heb alles gedaan via de oude level pakketten, maar op ten duur liep ik een beetje vast daarmee, te weinig progressie. Sinds dien probeer ik elk half jaar iets te doen, les of (weekend/week) cursus, meestal een keer les, 1 keer cursus in het jaar. Dat maakt dat mijn progressie redelijk goed tot goed gaat, in ieder geval naar mijn tevredenheid.

Nu inmiddels 3 paardjes, nou ja 2 1/2 dan(2 hafjes, 1 pony) en nogsteeds groot parelli fan. Bezig met een liberty team te maken van de hafjes, nu bezig met de basis daarvoor want met 2 paarden met verschillende karakters is het hier en daar weer even terug naar de tekentafel.

Heb veel parelli matriaal naast aangeraden leermatriaal. Van parelli heb ik de oude level 1 en 2, de succes serie's, liberty and horse behavior, de patterns, de sport of liberty en part 1 van nate bowers. Zoals je kan lezen ligt het in ieder geval niet aan mijn theorie :P