Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Dit weekend weer geprobeert en die idioot flikt me exact hetzelfde, om niets. Nou, dan wordt het hard minder met het vertrouwen hoor... En ik pieker er niet over om het dan maar aan hem over te laten en op hem te vertrouwen dat het uiteindelijk wel goed gaat, ik eindig niet graag ergens op de A1....
). Tja, de rede was duidelijk, ik heb met die merrie toch wel een zwaar ongeluk gehad(met de ambulance afgevoerd, 2 dagen op de IC, totaal 8 dagen ziekenhuis en 2 maanden niets mogen doen ivm inwendige bloedingen en kneuzingen etc). Uit eindelijk was ik gelukkig weer zo ver met deze merrie dat ik er zonder zadel, enkel met een touwtje om haar nek op durde te stappen en lekker kon gaan rijden(langs de weg, met Dennis als handpaard/opstapje voor een groot paard:P ).
(soms boos maar meestal niet) en wat heeft een mens aan een paard dat zomaar ervan door gaat of ergens van schrikt en een rare bokkesprong maakt. Zo zullen wij nooit precies weten wat er in een paard omgaat en andersom al zeker niet. Alhoewel paarden hierop toch een klein voorsprongetje hebben en wel het zesde zintuig. Maargoed alles moet van twee kanten komen. Heeft je paard zichzelf wel een vreselijk aangesteld om aandacht bijvoorbeeld schrikken van iets heel normaals, of ben je wel eens niet helemaal terecht boos op je paard geweest
(b.v. uit frustratie omdat iets niet helemaal gaat zoals je zelf wilt). Als je bang bent van je paard zul je jezelf ook eens regelmatig in je paard moeten verplaatsen (proberen althans). b.v. Hoe zou jij je voelen bij een auditie samen met een vriendin en die vriendin zegt alsmaar o,jee wat ben ik zenuwachtig alles gaat vast mislukken (let wel je paard voelt zich dan zo als jij je op dat moment zou voelen, ze voelen je angst) Ik zou gek worden en met mijn vingers gaan tikken ofzo. Ikzelf ben zo iemand die op ieder paard stapt (uitzonderingen daargelaten)
. Enfin een heel verhaal maar het heeft een aantal mensen die ik ken geholpen om eerst eens in je paard te verplaatsen (zover mogelijk) en eerst eens flink leren te ontspannen zowel als je aan het rijden bent als op stal. Knuffel 'm eens flink en geef hem/haar wat worteltjes en ook met rijden, het is niet in eerste instantie belangrijk dat je paard 100% mooi loopt, maar dat krijg je ook niet voor elkaar als je gespannen bent, maar dat je lekker in het zadel zit op je gemak in een luie stoel b.v. Als je echt bang bent voor je paard en het helpt is dat en des te grotere overwinning. Ik hoop dat het iemand helpt!!!!!!!! Zo dat was ff een stukje diepgaand zeg pfffff. 

dwars door de stad is dan volgensmij geen probleem!