Ik heb vorige week op de manege (Manege de [naam]) de overstap van pony's naar paarden gedaan. De pony's werden echt te klein voor me, en mijn instructeur vond het een mooi tijdstip om over te stappen. Ik dacht uiteraard dat ik om even te wennen (want van een hele kleine pony waar ik een hele tijd op heb gereden, is een paard opeens wel groot) op een wat meer ervaren paard zou worden gezet, maar nee hoor. Alles behalve dat. Toen ik 's ochtends aankwam kreeg ik te horen dat ik op Flashpoint zou gaan rijden. Zijn vader is Charmeur, en de opa van zijn moeders kant Jazz. Hij is nu 3 jaar, ruin, en heeft veel in zijn mars. Ze krijgen hem helaas niet verkocht, en daarom moet hij tot dat gebeurt door iemand anders worden bereden (dit deed mijn instructeur eerst, maar heeft daar nu geen tijd meer voor i.v.m andere paarden).Ik vond het natuurlijk wel een eer, dat ik als manegeruiter op zo'n fantastisch paard werd gezet.
Maar nu! Ik neem deze "taak" serieus, want ik wil het niet op mijn geweten hebben dat ik het paard verpest. Waarschijnlijk gaat de manege daar niet van uit, anders zouden ze me er niet opzetten, maar ik wil het gewoon echt goed doen. De eerste les ging al best goed, Flash was braaf en ontspannen, maar het was de eerste les op een paard, dus nog wel even wennen. Mijn instructeur zei overigens wel dat hij het goed vond gaan. Morgen is mijn tweede les op hem, en nu wil ik wel echt goed met hem aan het werk gaan. Verder geen moeilijke dingen ofzo, maar ik wil gewoon dat hij lekker loopt, en goed ontspant. Hebben jullie tips voor het rijden? Oefeningen die ik met hem kan doen? Alvast bedankt!