Deluna is een 5 jarige Kansas C merrie. Ik heb haar als 3 jarige ook een half jaartje gereden toen was ze drachtig van haar 1e veulen, er was gelijk al een goede klik. Ze werd al snel te dik om op te rijden en ben ik verder gegaan met een andere 3 jarige.
Ik heb de moeder van Deluna ook gereden als jong paard, tot de L1:
http://fotoserve.sunshine-it.nl/~claudi ... en0001.jpg
Nu heeft Deluna 2 veulens gehad, en lekker in de wei gestaan 2 jaar lang. Ik heb haar opgehaald toen het 2e veulen er nog bij liep, ze zag er zo uit toen ze kwam:

Echte fokmerrie, veulen er net af

Ik ken Deluna dus al vanaf dat ze een veulentje was, en ze was zo'n knap veulen

Nu is Deluna ongeveer weer 8 weken onder het zadel, en ze pakt het super op. rij technisch wil ik werken aan de volgende aandachtspunten:
* Deluna wil graag te diep lopen, dit gaat al veel beter want eerst liep ze echt met de kin op de borst. Ze is heel zacht in de mond waardoor ik het lastig vindt haar boven in te houden. Ze zakt snel te diep zeker als ze moe is en in de voltes. Wie hier tips voor heeft ik hoor ze graag!
*Mijn houding is om te huilen!!! Nu ik de foto's terug zie kan ik echt zien dat ik tussen mijn schouders 'inzak' Ik moet er echt aandacht aan besteden om netjes rechtop te blijven zitten.
*Ik moet op mijn handen letten, soms zijn ze ongelijk waardoor Deluna kantelt.
*Ze mag iets meer op het achterbeen, ik ben zo druk om haar bovenin te houden dat ze een beetje uit elkaar loopt soms, hier moet ik meer aandacht aan besteden.
1.

2.

3.

4.

Hier moet ik naar toe werken, leuk vind ze het nog niet maar hier is ze op het achterbeen, waardoor ze vanzelf naar mijn hand toe 'trekt' en doordat ze meer gaat zitten is ze automatisch op de loodlijn.
5.

6.

Alvast bedankt voor de tips en commentaar

Zie ook het jaaroverzicht van het andere paard wat ik gereden heb

[EJL-ITP] Dante van B tot M2 in 2 jaar tijd