Ik kom mijn mooie Zipje eens showen.
Paspoortje:
Naam: Zip Appeal
Leeftijd: 9 jaar
Geslacht: Ruin
Vader: Special D
Niveau: B-L
De achtergrond van Zip is onduidelijk, maar wat ik ervan versta, is dat er niet veel mee gedaan is. Hij is dan ook heel sterk af en toe (ik heb het gevoel dat ze hem niet aankonden en hij heeft toegekregen). Ik heb namelijk ook al moeilijke momenten met hem gekend. Hij kan SUPER koppig zijn (lees: tegen de muur lopen dat zijn neus tot bloeden toe openligt en dat dan 5 minuten daarna gewoon nog eens doen).
Zondag hetzelfde verhaal, meneer is het beu en gaat gwn met zijn hoofd door de haag lopen in volle galop. Het zijn van die moeilijke momenten, maar daar ga je door en achteraf ben je dan weer blij dat je doorgezet hebt!
Waar we vooral mee bezig zijn is basis. Vooral actief blijven achteraan en vooraan kunnen loslaten. Dit doet hij al duizend keer beter dan een half jaar geleden (toen ik ermee begonnen ben).
Tegen die tijd vind ik dat we al een hele voorruitgang hebben geboekt.
Met oefeningen (behalve wijken dan) zijn we totaal nog niet bezig. Eerst de basis 100% in orde krijgen en dan volgen die oefeningen gewoon.
Schakelen en testen of hij nog steeds in balans en op eigen benen loopt zijn we wel constant mee bezig.
De foto’s die jullie gaan zien zijn natuurlijk de beste momenten van die dag. Hij heeft er ook nog mindere, maar die vind ik vooral belangrijk voor mezelf om te bekijken! Het zijn stills uit een filmpje dus ze zijn niet super zuiver.
Ik laat mijn ouders mij geregeld eens filmen, zodat ik goed kan zien waar het juist fout of goed gaat
Ik rijd hem trouwens steeds in zonder druk vooraan op een licht drafje (als hij het daar mee eens is iig), maar zijn hoofd moet wel naar voren blijven, als ik hem omlaag laat, profiteert hij daarvan.
Drafwerk:
1.

2.

3.

4.

In een stukje zonlicht:
5.

Pasje voorruit:
6.

7.

Stukjes waar ik heel fier op ben:
8.

9.

10.

Galopwerk: (is zijn minst goede gang)
11.

12.

13.

Stukjes verkorten in de galop en daarbij iets lager instellen, 2-3 weken geleden was verkorten nog een onmogelijke zaak in galop!
14.

15.

Bedankt voor het kijken!

dat laat ik zeker niet toe!
ik doe dat ook zoals jij het beschrijft, wanneer hij gaat trekken of rennen zet ik hem op halt! Maar toen kreeg hij dat door dat ik hem durfde stil te zetten tegen de muur omdat hij nooit wou stoppen en ommenduur vanaf hij verzet had, liep hij gewoon al zelf in volle draf/galop tegen de muur en had hij schaafwondjes op zijn neus.. Vond dat wel zielig maarja hij deed het zelf?! Moet je maar bedenken wat voor een willetje hij heeft?! Hij doet dat nu gelukkig niet meer..