) Bij haar eerste eigenaar heeft ze Z dressuur gelopen, toen verkocht aan iemand die haar nooit in de bak heeft laten lopen, puur buitenritten gemaakt en nu staat ze dus bij mij.Ik wil het dressuur gedeelte weer oppakken, maar dit is best moeilijk. Heb er de goede begeleiding bij, en we gaan steeds beter vooruit, alleen hebben we heel veel moeite met de galop. Ze heeft met haar buitenrittenperiode altijd in de (voor haar o zo makkelijke) linker galop aan mogen springen (dat was 2 jaar lang) en nu is de rechter heel slecht. Ze loopt in draf lekker voorwaarts en nageefelijk en zodra ze in galop gaat valt ze helemaal uit elkaar... nu ben ik vooral bezig met voorwaarts te galopperen en zit mijn gedachte nog helemaal niet bij het neerwaartse gedeelte alleen ze is ook zo scheef als een hoepel in galop
... dat wil ik eerst goed hebben... maar hoe
Ze kent heeel veel trucjes om eronderuit te komen, dus als ik iets teveel mijn binnenbeen naar achter leg dan springt ze om naar de andere galop dus alles moet heeeel subtiel, alleen dan reageert ze er niet op. mijn instructie en ik hebben al veel geprobeerd, er is enige vooruitgang maar heeft iemand misschien een idee voor mij? 
, maar ze doet niks met haar achterhand, het lijkt alleen wel zo.