Vandaag heb ik weer les gehad, en er zijn ook stukjes gefilmd dus die wilde ik even laten zien in de hoop op nog wat tips.
Even wat informatie over Dublin:
- Tinker
- Ruin
- 8 jaar
- 1.395 (jaja een kleintje dus!)
Het rijden ging vandaag wel goed, zeker als je kijkt naar waar we vandaan komen en ook nog dat ik al een tijdje niet heb kunnen rijden ivm het weer. (De bak was echt niet te doen)
Waar we nu vooral aan werken zijn:
- Goed zijn rug gebruiken, hand opzoeken
- Rustig tempo en niet continu lopen stieren
- Niet naar binnen vallen
- Niet uitzwaaien met de achterhand
Heb zelf zoals op het filmpje te zien is moeite met doorzitten op hem, hij stuitert behoorlijk en loopt ook nog niet altijd even goed over de rug waardoor dit alleen maar erger wordt. Ook kijk ik vaak naar beneden en ook heb ik zoals altijd weer pianohandjes.. Merk wel dat het weer minder gaat dan voordat ik een tijdje niet heb kunnen rijden, hiervoor liep hij keurig over de rug en ontspande ook veel meer. Hij heeft erg snel spanning waardoor hij gaat stieren wat erg vervelend is, maar wel steeds beter gaat.
Hij kan ook wat dwarsig tonen op de filmpjes (schudden) aangezien we hiervoor wat geoefend hebben wat hij lastig vind waardoor hij driftig word. Ook tijdens de filmpjes zijn er momenten waarop hij weer driftig word omdat hij het ook dan lastig vind.
Dan nu de filmpjes:
en de andere kant:
Graag vriendelijk blijven en alleen goed onderbouwde meningen, anders kan ik er niets mee.
Groetjes!

Wilde even terugkijken naar het eind van het tweede filmpje..