Paspoortje:
Davide (van Tangelo van de Zuuthoeve)
KWPN
5 jaar
Ruin
Na een periode te hebben gehad dat het rijden niet echt lekker ging, gaat het dan nu de goede kant op gelukkig!
Davide reageerde op het rijden eerst erg gespannen, waardoor ik ook meer gespannen ging rijden. Door hem meer bij me te willen houden kwam dat de spanning niet ten goede.. gelukkig komt de ontspanning nu terug en gaat het rijden steeds beter. Davide gedraagt zich voorbeeldig nu en ik zit een stuk ontspannender op hem.
We hebben om de week les, wat elke keer beter gaat.
Een belangrijk punt voor mij is om hem de ruimte te geven aan de voorkant en meer los te laten. (gaat al een heel stuk beter, maar blijft op een kritisch puntje)
Andere punten zijn:
Mn binnenhand meer loslaten
Tenen naar binnen
Davide actiever laten lopen, hij wilt graag zakken maar komt daarbij terug in tempo, waarin ik hem niet voldoende aanvul.

*Instappen

*Binnenhand meer loslaten, zodat Daaf fijn kan zakken

*hier valt hij op de voorhand, wat voornamelijk door het tempo komt. (actiever laten lopen)

Vind ik zelf wel een fijn beeld geven

*binnenhand

*weer die binnenhand (bochtje werd krap en dan wil ik hem helpen door mn binnenhand te gebruiken, slechte gewoonte)

*volte openen als ik mij niet vergis
Tips zijn van harte welkom!
We krijgen goede begeleiding en het gaat steeds beter, voornamelijk de slechte gewoontes die ik moet afleren.
Groetjes
Goeiemorgen.... Dat had ik dus niet gezien hihi.