springen & hoefbevangenheid

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lottehvp

springen & hoefbevangenheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-13 16:01

Hallo allemaal
Mijn d-pony heeft hoefbevangenheid gehad kan ik nu nog springen ? /3
En nog een vraag :o
Hoever moet je bij een dpony de balk voor de hindernis neerleggen ?
Alvast bedankt

LiannePuthzy

Re: springen & hoefbevangenheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 16:03

mijn paard is ook (meerdere keren) hoefbevangen geweest, ik kan er gewoon mee springen, maar door een andere rden mag ik van de dierenarts niet te vaak en hoog springen (peesschede ontsteking, gebruik nu peesbeschermers)

Lottehvp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-13 16:04

LiannePuthzy schreef:
mijn paard is ook (meerdere keren) hoefbevangen geweest, ik kan er gewoon mee springen, maar door een andere rden mag ik van de dierenarts niet te vaak en hoog springen (peesschede ontsteking, gebruik nu peesbeschermers)

Oke ! En hoe hoog spring jij dan ? En had je het aan de dieren arst gevraagd of je nog kon springen ?

kyraties

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 16:06

Ik zou het niet doen, maar ik weet er zelf niet zo veel over, maar ik zou ff eachten tot het beter gaat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 16:07

Ik zou het ook niet doen, en goed vragen aan de da want als je pony pijn heeft wil je daarmee niet teveel doen. Dus goed in de gaten houden.

Lottehvp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-13 16:10

Joolien schreef:
Ik zou het ook niet doen, en goed vragen aan de da want als je pony pijn heeft wil je daarmee niet teveel doen. Dus goed in de gaten houden.

Het is al een jaar (? ) geleden en ze lijkt het nog steeds leuk te vinden , en absoluut niet dat ze pijn heeft

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 16:13

Bij paarden moet je goed opletten dat ze niet op de overlevingsstand staan, paarden zijn van nature vluchtdieren en ze laten van nature geen pijn zien om zich niet kwetsbaar op te willen stellen.
Bel de dierenarts even, die weet neem ik aan hoe het verkoop is geweest en hoe ernstig het was. Die kan de beste inschatting maken.

Lottehvp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-13 16:14

Joolien schreef:
Bij paarden moet je goed opletten dat ze niet op de overlevingsstand staan, paarden zijn van nature vluchtdieren en ze laten van nature geen pijn zien om zich niet kwetsbaar op te willen stellen.
Bel de dierenarts even, die weet neem ik aan hoe het verkoop is geweest en hoe ernstig het was. Die kan de beste inschatting maken.

Doe ik !