parcour oefenen met balkjes

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

terrabeertje

parcour oefenen met balkjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-13 19:53

heey iedereen!
kanjer en ik zijn hard aan het trainen!
wij rijden nu gewoon op b-niveau.. en springen veel.
hier een filmpje dat we een parcourtje aan het oefenen zijn!
mijn eigen punten:
-handen los van het zadel
-rug wat minder hol en stijf
-tenen naar binnen

hier ook een filmpje van het zonder zadel rijden,
daarbij mijn eigen punten:
-netjes terug komen in draf niet zo veel stuiteren

wat hebben jullie nu nog voor tips?? :)

Kaula

Re: parcour oefenen met balkjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 08:51

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd. De filmpjes zijn inmiddels werkend :).

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 16:36

Oeee het laatste filmpje doet me een beetje pijn.. laat los aan de voorkant, je hangt heel erg in de pony zijn mond.
En waarom doe je de balkjes in galop en niet rustig in draf achter elkaar?
Je mag in de galop ook veel stiller zitten, je hebt nu een soort duwende houding, je duwt de pony als het ware over het balkje heen. Rustig blijven stil zitten, pony loopt wel ;)

De rest waar je aan wilt werken geef je al aan.

terrabeertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-13 18:59

oke bedankt, en dat laatste filmpje... ik kwam van het rechte stuk af waardoor hij eigenlijk in een iets te harde galop ging en ik hem daarbij wouvinhouden maargoed..
en de balkjes in galop omdatcij de week daarop wedstrijd had en graag even wou oefenen met sturwn vandaar..

sannerocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 17:54

oeii ik ben het met primadonna_ eens.. Dat laatste filmpje is zoveel manieren niet correct. Zonder zadel rijden hoeft geen probleem te zijn, maar op deze manier zit jij je pony alleen maar in de weg. Ga eens op een zadel zitten, en zonder beugels rijden, draf, overgangen, en galop. Hakken uitdrukken, en probeer die gangen te voelen. Daar wordt je zit heel veel beter van.
Verder moet je inderdaad je armen niet zo strak houden, gewoon lekker relaxed, losjes, maar wel gecontroleerd. Over je rug, daar kun je niet altijd wat aan doen, ik heb bijvoorbeeld van mezelf een hele holle rug, dus dat zie je in het zadel ook. Maar probeer gewoon je rug recht te houden.

Succes verder! :)

MajoorNadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 15:40

Probeer tijdens het springen veel minder te duwen met je lichaam. Zoals PrimaDonna zegt duw je het paard richting het balkje toe.
Probeer gewoon lekker rustig te gaan zitten en wachten tot het balkje komt. Pas als het paard de afzet maakt voor het balkje ga je rustig meezitten.

Het filmpje zonder zadel is inderdaad geen fijn filmpje om te zien. Je zit er te gespannen op waardoor het paard zelf ook onrustig word. Vervolgens trek jij hem met je handen terug. Probeer net als tijdens het galopperen richting de balkjes rustig te gaan zitten en het paard op je zit terug te rijden. Dus door diep en zwaar te gaan zitten en jezelf lang te maken.

Als je dit zonder zadel nog moeilijk vind probeer het dan eerst gewoon met het zadel.

Succes!

harigelolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 08:25

Het is al gezegd maar inderdaad wachten dat je pony afgaat en dan meegaan in de beweging. Dit is nu nog niet zo van belang ,aar als het hoger wordt breng je ten eerste je pony uit balans en ten tweede als hij een keer stopt dan vlieg je zelf over de hinernis heen. Als je wacht kun je dit netjes uitzitten.

Heel veel succes!

terrabeertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-13 15:39

dankjewel allemaal!! maar ik weet wel dat ik mijn pony niet terug krijg met mijn zit en dit ben ik dan ook zeker aan het oefenen!

Tisicirenti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 18:18

Zoals de rest al zegt. Je duwt heel erg met je lichaam! Misschien een idee om les te nemen?!

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 18:28

Let er op dat je je pony na het balkje in de goede galop laat gaan. Nu ga je een keer in de verkeerde galop en een keer overkruist door je wending heen, in de B wordt je daar flink op afgestraft in je stijlpunten.