Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
) Als je hem probeert op te pakken gaat hij inderdaad ook protesteren. Wat bij hem het beste helpt (hoewel ik er zelf nog wel wat moeite mee heb, maar volgens mn instructice werkt het..) is om als hij de teugels vastpakt, goed aan te drijven maar hoeveel je aandrijft met je handen weer op te vangen, zodat hij zn hoofd wel meer omhoog MOET doen door de druk op je kuit maar het niet harder kunnen gaan lopen. Wind schreef:Probeer het anders eerst een tijdje alleen aan de longe. Zo kan ze de spieren die ze voor de galop nodig heeft rustig opbouwen. Elastiek is (in een wat later stadium) aan de longe wel een goed plan. Ook balkjes draven is goed om de achterhand wat bespierder te krijgen.
In de hoek valt hij in galop, maar bij de volgende hoek gaat ie ook alweer in draf over. Bij hem is het probleem dat hij zo ruim loopt, dat hij gewoon de ruimte niet heeft die hij nodig heeft. Ik ga nu eerst op grotere stukken galopperen, om daarna te oefenen in het tempo. Als je eenmaal rustig kan galopperen, en ook in een rustige galop aan kan springen, kan je het in een bak proberen.
Wind schreef:volgens een vriendin van me kun je die dingen ook redelijk makkelijk zelf in elkaar knopen. Gewoon plaatjes bekijken in boeken en een lang touw kopenIk zou er zelf gewoon een kopen, maar dat terzijde