Lichte training met Arabier Billy :D.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LotteSpolet

Lichte training met Arabier Billy :D.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-13 16:44

Hallo iedereen!

Een topic met foto's van billy tijdens het rijden. Ik rijd billy niet vaak en verder loopt hij (bitloos) in de manege lessen. Ik vind het leuk om hem afentoe eens serieus te rijden en hij volgensmij ook :). Deze keer heb ik een F12 proefje (L2 vergelijkbare onderdelen) Geoefend en een paar keer gesprongen.

-Tips mogen maar ik weet zelf grotendeels wat er fout gaat-

-Hier was ik net mijn teugels langer aan het maken waar ik dus meteen rsponse op kreeg- Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Django_Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 18:48

Op de een na laatste foto vind ik dat hij een beetje uit balans raakt. Je been zit daar ook heel erg ver van zijn buik af. Probeer daar aan te werken. Op de laatste foto zit je ook erg ver naar voren (ik weet niet of het de bedoeling is maarja) als dat niet de bedoeling is zou ik daar ook aan gaan werken. Als ie bokt kan je een goeie smak maken. Voor de rest loopt Billy, in hoeverre ik kan zien, goed dus daarop geen commentaar.

IlovePuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 18:51

Ik vind het er goed uitzien!
Probeer op de een na laatste foto je tenen niet naar buiten te draaien.
En volgens mij was ze Billy op de laatste foto aan het belonen als ik het zo zie...

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Re: Lichte training met Arabier Billy :D.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 10:28

Moderatoropmerking:
Reactie die niet aan de regels van RT-HAW voldoet verwijderd.

LotteSpolet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-13 14:27

Tinkergekj schreef:
Op de een na laatste foto vind ik dat hij een beetje uit balans raakt. Je been zit daar ook heel erg ver van zijn buik af. Probeer daar aan te werken. Op de laatste foto zit je ook erg ver naar voren (ik weet niet of het de bedoeling is maarja) als dat niet de bedoeling is zou ik daar ook aan gaan werken. Als ie bokt kan je een goeie smak maken. Voor de rest loopt Billy, in hoeverre ik kan zien, goed dus daarop geen commentaar.

Ja klopt springen vind ik nogal lastig hihi. Maar op het laatst zijn we een lekker stukje aan het uitgalloperen wat voor hem lekkere ontspanning is dus een beloning. Hierbij sta ik verlicht fus kan hij zijn rug rij bewegen en weet hij dat hij hard mag :)

LotteSpolet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-13 14:28

IlovePuk schreef:
Ik vind het er goed uitzien!
Probeer op de een na laatste foto je tenen niet naar buiten te draaien.
En volgens mij was ze Billy op de laatste foto aan het belonen als ik het zo zie...

Dankje! Klopt springen is niet mijn sterkste punt en met lange dressuurbeugels al helemaal niet ^^

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 03:23

Probeer erop te letten dat hij wat minder op zijn voorhand valt. Vooral op de eerste foto is dat heel duidelijk te zien, maar ook op de andere foto's loopt hij veel te veel op de voorhand!

Susan88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 19:30

Ziet er goed uit!
Tip: op sommige foto's lijkt het alsof je je handen naar beneden drukt. Dat kan betekenen dat je je armen niet genoeg ontspant.

LotteSpolet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-13 20:02

Susan88 schreef:
Ziet er goed uit!
Tip: op sommige foto's lijkt het alsof je je handen naar beneden drukt. Dat kan betekenen dat je je armen niet genoeg ontspant.

Ja dat klopt, ik span mijn handen teveel aan naar beneden. Word aan gewerkt hihi

LotteSpolet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-13 20:03

Nirvana_ schreef:
Probeer erop te letten dat hij wat minder op zijn voorhand valt. Vooral op de eerste foto is dat heel duidelijk te zien, maar ook op de andere foto's loopt hij veel te veel op de voorhand!

Zoals je kunt lezen is Billy een 21jarige arabier die al 4jaar reacreatief bitloos gereden word in manege lessen. Natuurlijk word daan aandacht besteed aan dressuur maar als je de volgnde x daar over nadenkt voordat verwacht dat ik hem in 2x trainen 60% op zn achterhand heb.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 13:27

Alle aandachtspunten zijn denk ik al gegeven. Tip voor de volgende keer als je met dit hoofdstel rijdt: je neusriem mag echt wel een gaatje of 3 omhoog. Hij drukt nu op het uiteinde van zijn neusbot en dat kan ademhalingsproblemen geven, of zelfs schade toebrengen! Dus goed oppassen daarmee. :)

LotteSpolet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-13 15:25

Frummels schreef:
Alle aandachtspunten zijn denk ik al gegeven. Tip voor de volgende keer als je met dit hoofdstel rijdt: je neusriem mag echt wel een gaatje of 3 omhoog. Hij drukt nu op het uiteinde van zijn neusbot en dat kan ademhalingsproblemen geven, of zelfs schade toebrengen! Dus goed oppassen daarmee. :)

Ja klopt inderdaad helemaal gelijk, dit is ook eigenlijk niet zijn hoofdstel en het zit niet strak maar ik ga de volgende x even een andere pakken want ik vind het zelf ook niet fijn als er zoiets vervelend zit en ik kan er niet bij haha.

paardjes131

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 20:17

bij de laatste foto steek je je tenen naar buiten

LotteSpolet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-13 17:29

paardjes131 schreef:
bij de laatste foto steek je je tenen naar buiten

Wat een geweldige ontdekking dit had ik zelf niet kunnen zien, wat super van je -,-