Wedstrijd & Thuis

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Yasminvd

Wedstrijd & Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-13 08:13

Heey iedereen.

Ik heb een vraag:
Ik heb een hele lieve fjord van 7 jaar, Cem. Als ik thuis rij kan ik zelfs zonder zadel & hoofdstel rijden. Dan is hij gewoon super braaf.
Maar als ik op wedstrijd ga, dan kom ik dus op vreemd terrein, dan gaat het helemaal mis. Met opzadelen is hij braaf, Maar zodra ik ga inrijden word hij echt heet. Hij begint te bokken, kop tussen de benen, te steigeren & gaat er als een stier vandoor. Nu had ik dat laatst weer en hij ging er zo raar van door dat de mensen het knap vonden dat ik bleef zitten. Bang om te vallen ben ik nooit, maar toen wel!!
Is er iemand die me een beetje kan helpen met hoe dit kan??

Essxan

Re: Wedstrijd & Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 08:20

Ik denk dat het combinatie is van vreemd terrein en toch jou zenuwen voor de wedstrijd. En daar reageert hij op

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 09:37

Komt hij behalve voor de wedstrijd wel eens op vreemd terrein?
Ga dat gewoon eens oefenen dan.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 10:48

Inderdaad veel meenemen op vreemd terrein, misschien kun je een keer HC starten zodat jouw zenuwen niet meespelen?
En even longeren voordat je erop gaat kan ook al héél veel helpen. Is je paard nog onervaren als het op wedstrijden aankomt?
Mijn paard was op onze eerste 2 wedstrijden ook een gevaar voor zichzelf en anderen. Compleet over de rooie ging hij. Toen ben ik 'm standaard gaan longeren voor ik erop ging en nu hoef ik dat niet eens meer te doen en kan ik aan een lang teugeltje opstappen - thank God-.

Yasminvd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-13 19:53

Aranel schreef:
Inderdaad veel meenemen op vreemd terrein, misschien kun je een keer HC starten zodat jouw zenuwen niet meespelen?
En even longeren voordat je erop gaat kan ook al héél veel helpen. Is je paard nog onervaren als het op wedstrijden aankomt?
Mijn paard was op onze eerste 2 wedstrijden ook een gevaar voor zichzelf en anderen. Compleet over de rooie ging hij. Toen ben ik 'm standaard gaan longeren voor ik erop ging en nu hoef ik dat niet eens meer te doen en kan ik aan een lang teugeltje opstappen - thank God-.

Hij is wel bekend met wedstrijden. sinds jaar rij ik wedstrijden. eerst hc en toen officieel. en het vreemde is: met hc gaat het super officieel gaat het fout. Misschien is het inderdaad wel een oplossing om hem te gaan longeren

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 07:31

Ik denk dat het dan grotendeels jouw eigen spanning is.. Probeer daar eens aan te werken.

Yasminvd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-13 08:01

ijssnuiver schreef:
Ik denk dat het dan grotendeels jouw eigen spanning is.. Probeer daar eens aan te werken.

Dat ga ik ook zeker doen!! Bedankt