Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
onderhoudskosten staan er ook bij. 
valerie2012 schreef:Nou mijn stallig is al behoorlijk duur en vooral om recreatief te rijden en af en toe een wedstrijdje een duren hobby maar ik zal hem sowieso wel verzekeren Maar ieren eigen keus. Maar je weet nooit hoe duur de onverwachten kosten zijn.
op mijn spaarrekening kan het tenminste langzaam groeien. vuurneon schreef:valerie2012 schreef:Nou mijn stallig is al behoorlijk duur en vooral om recreatief te rijden en af en toe een wedstrijdje een duren hobby maar ik zal hem sowieso wel verzekeren Maar ieren eigen keus. Maar je weet nooit hoe duur de onverwachten kosten zijn.
En wat de verzekering vergoed en of er een eigen risico aan zit (dus mag je ook nog eens geld ophoesten)
Dus goed de voorwaarden doorlezen als je wel een verzekering wilt. Want je kan echt van de koude kermis thuiskomen als je paard naar de kliniek moet en je verzekering betaald die ene behandeling niet.
Ik spaar zelf ook liever
Telpeva schreef:Niet elke verzekering dekt dezelfde of alle kosten, en ook niet alle paarden zijn te verzekeren. Zelf hou ik liever een flink bedrag achter de hand.
bovendien heb ik ook een limiet (ook als het paard wel verzekerd zou zijn); ik ga niet koste wat het kost een paard blijven behandelen en er zit wel een prijskaartje aan voor mij. Ik ga geen 10.000 euro stoppen in een behandeling, dan krijgt het paard een dikke kus en laat ik hem gaan.
vuurneon schreef:'Zo wat voor alles' oftewel er zijn wel clausules.
Het geld dat ik elke maand in de verzekering kan stoppen, stop ik liever op de spaarrekeningbovendien heb ik ook een limiet (ook als het paard wel verzekerd zou zijn); ik ga niet koste wat het kost een paard blijven behandelen en er zit wel een prijskaartje aan voor mij. Ik ga geen 10.000 euro stoppen in een behandeling, dan krijgt het paard een dikke kus en laat ik hem gaan.
Ik heb 500 puur voor het paard staan en heb ook dus een reguliere spaarrekening waar ik zo aan kan komen, maar dat hangt echt van de situatie af. Belangrijkste is voor mij de eerste hulp kunnen bieden.

goed om je in te lezen en altijd de voorwaarden te controleren.
vuurneon schreef:Gelukkig heb ik ook nog geen jaren een paard en heb ik geen idee waar ik het over heb
Ik kan zeggen dat in al die jaren dat ik een paard heb, het makkelijk uit kon zonder verzekering en dat ik met verzekering veel meer geld kwijt was geweest dan ik nu zelf heb betaald aan dierenartskosten.
Oftewel; verzekering was in mijn geval zonde van het geld geweest.
Ieder z'n ding natuurlijkgoed om je in te lezen en altijd de voorwaarden te controleren.
Maar zet sowieso geld apart en kijk ook bij dierenartsen wat bv de inenting gaat kosten jaarlijks (inenting is vaak niet het duurste, de visite telt ook mee).
Als je 5000 apart kan zetten, top