Evie op wedstrijd (Klasse B)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bastin

Evie op wedstrijd (Klasse B)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-13 10:49

Boi Bokkers,

Hierbij show ik jullie voor het eerst foto's van Evie en mij op wedstrijd (gemaakt door Dreamy hier op bokt).

Volledige naam: Evi Evita Van Gogh
Vader: Van Gogh (NUMERO UNO x BERSTEIN x BURGGRAAF x AMOR)
Moeder: Verena (afstamming onbekend)
Leeftijd: 4 jaar (29-05-2009)

We zijn boven verwachting de klasse B doorgevlogen. In juni 2013 zijn we voor het eerst gestart op de Almelose ruiterdagen. De foto's van hieronder zijn van onze laatste wedstrijd waarbij we 201 en 192 punten hebben gereden (5 winstpunten gereden in dit weekend! *\o/* ). We zijn nu op B+12 gestrand. Voorlopig wil ik nog niet starten in de L. Eerst lekker doortrainen en er zijn nog genoeg punten om aan te werken! Links is Evie haar moeilijke kant.

Op wedstrijd ben ik altijd erg zenuwachtig en vind het dan vreselijk moeilijk om te ontspannen. Helaas ben ik dan ook veel strenger met mijn handen.

Ik ontvang graag jullie commentaar! Er is tenslotte nog genoeg werk aan de winkel :)

Groetjes,

Anouk

Afbeelding

1. Losrijden
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6. Die kont!!
Afbeelding

7.
Afbeelding

8. Richting de middenstap, hierop scoren we nog altijd lage punten, oefenpunt
Afbeelding

Afbeelding

Groetjes!
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Bastin op 18-10-13 11:01, in het totaal 2 keer bewerkt

JamieC

Re: Evie op wedstrijd (Klasse B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 10:52

Je hebt een mooi dier onder je kont ;)
Het ziet er fijn uit, alleen idd die spanning, maar dat komt vast vanzelf goed!
Jullie komen er wel, veel succes!

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 10:53

Mooi hoor, fijne plaatjes. De laatste foto is wel heel erg leuk!

Verstandig dat je nog even in het B blijft. Neem de tijd om wat aan haar kracht te werken en dan komt het zeker goed. Veel succes en plezier.

Joscelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 11:02

Fijn beeld! Ik zie inderdaad dat je wat verkrampt tijdens de proef zelf, tijdens het losrijden zit je er veel meer ontspannen op. Maar dat komt wel, gewoon kilometers maken. Inderdaad slim dat je niet haast, tijd zat. Heel leuk beestje hoor!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 11:07

Wat een leuk paard zeg :j

Maar probeer met hals strekken je handen iets meer naar voren te doen je paard zakt teveel naar beneden en het neusje moet eruit. Train thuis op hand volgen

Middenstap moet sowieso actiever, en iets meer toestaan

Dus veel gaan werken aan impuls en zorg met uitstappen dat ze actief blijft ipv inkakken.

jjustangela

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 19:52

Wat een mooi paard!
Je hebt hem netjes aan het lopen, denk wel aan je spoorgebruik.
Succes verder in de B :)

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 11:31

Moderatoropmerking:
Reactie die niet aan de regels van RT-HAW voldoet verwijderd.

SheranJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 12:57

Mooi paard hoor :). Zoals je zelf ook al zegt: probeer in de proef wat ontspannener te zitten! Het lijkt nu alsof je je rug wegdrukt en je borst naar voren steekt, terwijl je juist vooral een kanteling in je bekken moet hebben, zodat je rug recht is. Gewoon door blijven ademen! En hoe leuk je paard er ook uitziet, niet naar beneden kijken :P. Voor je paardje zou ik wat gaan werken aan de impuls en wat varieren in hoofd-halshouding :). Tempowisselingen, overgangen... wellicht verbetert de middenstap dan ook.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 09:50

Moderatoropmerking:
Reactie die niet aan de regels van RT-HAW voldoet verwijderd.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 09:56

He, daar hebben we onze knappe Evie. Ze is zo mooi uitgegroeid sinds ik haar voor t eerst op stal zag. Echt geen puppie meer maar een hele dame. En jij bent ook flink gegroeid samen met haar. Wat me wel opvalt op deze foto's en wat ik bij ons in de bak niet zie, is dat je er heel gespannen op zit. Ik ervaar veel spanning in vooral je bovenlijf. Op stal heb je een veel losser, ontspannen houding en dat vertaalt zich ook naar een wat lossere Evie. Probeer ook op je heupen te letten dat je daar ook niet verkrampt. Maar zal een kwestie zijn van wedstrijdervaring op doen. Evie is een fijn paardje. Ik hoop jullie nog lang te zien doorgroeien samen.

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 10:00

Wat een mooi paard! Dat koppie op de laatste foto!

Probeer je voeten van meer naar binnen te houden, vooral op foto 6&8 doe je het. En id zoals eerder gezegd er is nog veel spanning, goed dat jullie er mee bezig zijn +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 12:50

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-02-23 09:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Django_Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 18:02

Voeten mogen iets meer naar binnen. Probeer als je in de middenstap gaat het paard iets actiever te laten lopen. Goed dat je nog in de B blijft, kan je nog lekker trainen op die linkerkant en aan de middenstap. Voor de rest ziet het er heel erg goed uit +:)+

Bastin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-13 13:22

Bedankt voor al jullie reacties! We hebben gisteren ook weer les gehad en zijn goed aan de gang met impuls. Betrap mezelf er ook op dat ik veel meer aan het drijven ben dan voorheen, dit moet eruit!! Ook in de proef is ze altijd vreselijk sloom. Hiervoor is naar mijn idee ook een heldere verklaring te geven. Ze wilt altijd graag overal naartoe kijken want het is allemaal reuze interessant. Ik wil dit voorkomen en wordt dan veels te streng met mijn hand! Kan het allemaal heel mooi bedenken en weet het oorzaak-gevolg probleem eigenlijk ook wel maar oh zo moeilijk om dat toe te geven en eens mee te geven. :')

Dat van mijn tenen is wel een goed punt! Met rijden ben ik daar nooit bewust mee bezig.

Grappig dat mijn houding terugkomt in dit topic @Sheran. Ik kamp al een lange tijd met rugproblemen door een holle rug en last van mijn SI-gewricht (in mijn bekken!). Heb sinds augustus weer enige tijd bij de fysiotherapeut gelopen maar het heeft weinig effect op mijn houding met rijden. Sinds augustus heb ik een nieuw zadel laten aanmeten (waarmee we hier voor het eerst op wedstrijd zijn maar dat terzijde) omdat ik onder het rijden vaak erge krampen kreeg in een van mijn heupen waardoor ik ook echt een pauze in het rijden moest inlassen (lees: een minuut om de kramp er weer uit te krijgen). Met dit zadel heb ik er gelukkig geen last meer van maar ik weet niet zo goed wat ik met mijn rug en bekken aan moet met rijden omdat als ik mijn houding probeer te veranderen (bekken kantelen) schiet de kramp er weer in.. Hoop ooit een goede houding aan te kunnen nemen zonder er last aan over te houden!

Henrieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 16:49

Allereerst wat een prachtig paard!! Wauwie!
Het valt me op dat je je hakken naar boven hebt, dit zie je het best op foto 4 en 6.
Probeer je voeten echt te voelen! Dit wil niet zeggen hakken naar beneden drukken,
maar probeer de bal van je voet in de beugel te voelen.
Dit helpt mij altijd erg!
Hopelijk heb je er wat aan, maar wat een pracht beest!

MajoorNadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 21:11

Wat een mooi paard!
Ook leuk om te zien dat hij met de springafstamming (van vaders kant) zo goed kan lopen!
Liep de moeder ook dressuur?
Ik vind het er verder ontzettend leuk uit zien! Mooie combinatie! Ga zo door!

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 21:21

Ook een Van Gogh, leuk! Ik dressuur nu ook nog vooral met de mijne :)

Het is nog wel echt een gup, met wat tijd groeit ze vast nog meer in het dressuurwerk. In de middenstap mag je iets meer halslengte geven, dan krijg je ook meer ruimte in de passen. En voor je middenstap moet rijden, meer gesloten stappen geeft in ieder geval meer verschil. En met halsstrekken gaat ze fijn neerwaarts, maar de neus mag er iets meer uit. Krijg je ook een mooiere aanspanning in de rug van en dan valt ze minder op de voorhand. Succes!

Nadineh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 21:13

Wauw, wat een knap dier heb jij daar!
Ik ken die spanning hoor tijdens wedstrijden, heb ik zelf ook allemaal meegemaakt.
Bij mij helpt het als ik een liedje in mn hoofd nurie, dan ontspan ik me eigen volledig, misschien een idee.
De middenstap mag inderdaad ruimer en iets meer halslengte.

Succes!

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 00:06

schitterend paard! Ziet er ook lekker en fijn uit. Ik vind alleen dat jij vooral nog beetje gespannen oogt, geniet van het rijden met die super knol van je lekker ontspannen en voor de mooi mogen de handjes nog wel iets meer vooruit en meer dragend ogen.

Annebla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 11:53

In middenstap mag ie van mij iets lager en langer in de hals, scheelt niet veel. Daar moet ze ook veel actiever van achter. Wat ik zou doen, is iedere keer als ze haar achterbeen onderbrengt, heel zachtjes drijven. Dus op het moment dat ze haar achterbeen onder gaat brengen, geef je een extra zetje. Daarmee stimuleer je dat ze haar achterbeen meer onder gaat brengen, zonder dat je gelijk al een grotere, zichtbare hulp geeft. Eigenlijk een soort van meelopen met je paard. Dit heeft bij de mijne erg geholpen om haar passen duidelijker groter te krijgen en daarmee zakken ze vanzelf meer in de hals. Verder ziet het er echt goed uit en als je al constant dit soort punten rijdt, zou ik wel gewoon overgaan naar de L1. Er zullen altijd punten blijven om aan te werken

Eviii_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 13:23

Wat een mooi paard! En een naamgenootje haha :P
Op sommige foto's (zoals 6&7) Mag je je hakken iets meer uitdrukken. Bij dezelfde foto's heb jij je benen iets te ver naar achter.
Verder vind ik het er prima uitzien :)

Appelina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 23:14

Het ziet er leuk uit, alleen het lijkt alsof je weinig tot geen stelling geeft bij een volte/bij een hoek. Probeer hem daarom goed stelling te vragen. :)

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 20:26

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.
Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips :)

Tisicirenti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 21:48

Ziet er leuk uit! Leuke combinatie. Maar probeer als je zelf al zegt je zelf te ontspannen. Je zet je boven lichaam vast. Kan natuurlijk ook komen door de spanning van je eerste wedstijd. Maar jullie komen er zeker wel! :)

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:07

Je ziet inderdaad een verschil met het losrijden en dan de spanning in de proef.
Slim om nog even in de B te blijven. Misschien verdwijnt je eigen spanning naarmate je meer proeven gereden hebt :)
Veel succes volgend jaar!