Van galop naar draf

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kelseyc

Van galop naar draf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-13 10:38

Hoi hoi,

Ik heb een probleempje waar ik zelf eigenlijk iets aan kan doen.
Het ligt vooral met zonder zadel.
Dan galoppeer je aan no problem en als die dan weer gaat draven is het hobbel , hobbel , in elkaar zakken , holle rug etc.
Wat kan ik er tegen doen sws oefenen alleen is daar ook een mannier voor ?
Ik ben zelf 12 en hou echt van doorzetten dus ik geef niet op . K ben jong en heb zelf nog een hoop te leren :o k kan al eigenlijk best veel want k hb mezelf het rijden aangeleerd en springen dat gaat echt mega goedal zeg ik het zelf :o
Met zadel heb ik dit ook alleen dan veel minder omdat je meer grip hebt.
Ik ben nu aan het proberen van galopnaar draf metteen weer licht te rijden.

Ik rij nu zo'n 4 jaar . 2 jaar bij mijn pony's en de laatste 2 jaar is daarnog de manege bij gekomen.

Hebben jullie tips??

Alvast bedankt , groetjes Kelsey

DayDream21

Re: Van galop naar draf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 10:43

Als je een soepele overgang maakt is het veel makkelijker, dus steeds langzamer galopperen zodat soepel in draf overgaat. Dit kan je misschien eerst in draf na stap leren, of in een volte die je steeds kleiner maakt.
Ik ben ook nog maar 14, dus ook niet heel ervaren hoor ;)

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 15:48

Misschien is een zitles nemen een goed idee. Dan hoef je zelf niet te letten op je paard, en kun je beter letten op je eigen houding en oefenen met goed blijven zitten in de overgang.

Is het altijd tijdens een nette overgang naar draf of meer dat de pony uit elkaar valt? Bij een mooie overgang vind ik het zelf in elk geval een stuk makkelijker om netjes weer te blijven zitten in draf, en het is weer moeilijker als je pony uit elkaar valt.

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 15:51

Een overgang van galop naar draf kun je alleen goed rijden als je paard niet aan het sjeezen is maar gewoon goed bij jou is.
Maak jezelf zwaar, als het goed is komt je paard dan terug op je zit. Als ik voel dat ze heel beheerst en rustig galoppeert en wil terug naar draf maak ik mezelf lang en zwaar en klem mijn knieën aan. Wanneer ze draaft ontspan ik.

kelseyc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-13 21:25

Nou ze houdt heel erg van lekker gaan rennen alleen nu hebben we het springen weer opgepikt en eerst moest je er steeds inhouden alleen nu galoppeert ze wel rustiger op de hindernis af . Daarna lukt het wel altijd beter