Ik rij deze knappe merrie nu een ruime 3 maanden en het gaat steeds beter. Toen we begonnen liep ze erg gespannen, wou alleen maar hard, was hartstikke scheef en echt goed opgevoed was ze ook niet. Nu luistert ze steeds beter en het is altijd leuk met haar.
Gigi is een vrolijk vuilnisbakkenrasje. Haar vader is een Groninger (Gerlinus), verder weet ik het niet precies maar de springhengst Legaat en de Arabische hengst Nut Ox zitten er ook in. Wat een combinatie. Ze is 12 jaar, maar gedraagt zich echt als 4. Ze heeft vooral dressuurmatig erg veel begeleiding nodig en als ze iets moeilijk vind gaat ze rennen. Springen kan ze wel heel goed, maar ik wat minder haha. Ben meer een dressuurmiep. Maargoed, paard vind het leuk en ik ging het ook steeds leuker vinden! We zijn nu B+1 springen en B+0 dressuur. Ze meet 1.55m.
Over het springen. Tsja. Eerlijk is eerlijk, netjes is anders. Dat weet ik zelf heel goed, maar ik zet het expres op HAW om tips te krijgen. Mevrouw wil graag erg hard waardoor ik haar teveel tegenhou en het niet uitkomt (bijv hindernis 2 en 5). Hoe hoger, hoe makkelijker het word, ze gaat dan juist haar best doen. Ook zijn de lijnen niet goed afgewerkt maar daar werken we hard aan in de les. Het is een hele sterke pony dus daar heb ik soms ook nog wat moeite mee.
Hier het filmpje, tips zijn meer dan welkom! Commentaar ook, mits onderbouwd.

http://youtu.be/WkkUKe4OlQw
Liefs!
Dankjulliewel!
Twijfelen aan mezelf doe ik echt snel idd, ik wil altijd alles goed doen enzo. Maar dankjewel!