Spring tips??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Starzu

Spring tips??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-13 10:22

Hallo allemaal, Ik en mijn haflinger houden van springen! Hebben jullie nog enkele tips voor mij? Bv: Houding, tuig, Sprongetjes ect...

Twee foto`s:

1.Afbeelding
2.Afbeelding
Let hier niet op mijn holle rug want zit normaal nooit zo. Ik moest mijn paard erg inhouden!
3.Afbeelding

Hopelijk zitten er wat handige tips tussen!
Laatst bijgewerkt door Starzu op 12-10-13 10:32, in het totaal 1 keer bewerkt

NienkeV1994

Re: Spring tips??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 10:23

Qua houding kun je denk ik niet zoveel zeggen van deze foto's :) Een goede foto van de zijkant is handiger als je tips over je houding wilt. Wel een leuke pony overigens :)

Starzu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-13 10:25

NienkeV1994 schreef:
Qua houding kun je denk ik niet zoveel zeggen van deze foto's :) Een goede foto van de zijkant is handiger als je tips over je houding wilt. Wel een leuke pony overigens :)

Thnx, ik heb 1 foto van de zijkant alleen die is belachelijk lelijk. Ik zit daar met een hele holle rug op want ik moest inhouden want pony lief ging weer als een racemotor... Misschien daar tips voor?

liana_shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 10:27

een foto van de zijkant zou handiger zijn want nu zien we niet veel van je houding.

Starzu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-13 10:32

Heb de foto ertussen gezet!

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 10:33

De teugels wat meer geven op de 3e foto te strak :)
Voor derest heb je wel een nette zit!

Starzu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-13 10:35

BobbieLover schreef:

Dankje, het was wel een beetje mijn eigen fout want ik moest haar afremmen hihi :')

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 10:37

Starzu schreef:
BobbieLover schreef:

Dankje, het was wel een beetje mijn eigen fout want ik moest haar afremmen hihi :')

Haha tjaa! ze gaan soms net té hard over de hinderniss, maar dan moet je juist proberen met je been te sturen :)
zodat je minder aan te teugels hoef te trekken :) voorderest moest je misschien iets holler gaan zitten en je voet naar buiten en hakken naar beneden dat verstevigd echt je zit! maar ziet er echt wel leuk uit :D
Mooie Haffie

Starzu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-13 10:39

Dankje! soms word ze zo opgewonden van zo`n hindernis. En dan heb ik een haf van 1.52 onder men rug haha!

Saaaash

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 10:40

Hoi!

Ik vind dat je goed zit, wat je kan doen is in stap aan komen rijden, een paar meter voor de sprong (laag kruisje) aandraven, dat een paar keer herhalen. Dan van galop naar draf en zo galoppeer je naar de sprong, tien meter voor de sprong in draf en rustig eroverheen.

Succes!

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 10:40

Starzu schreef:
Dankje! soms word ze zo opgewonden van zo`n hindernis. En dan heb ik een haf van 1.52 onder men rug haha!

Haha jaa! :) maar wel leuke foto's hoor TS :)

Starzu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-13 10:40

Dankje :D

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 11:28

Je hebt te weinig foto's geplaatst, op HAW zijn minimaal 5 duidelijke foto's nodig en meer achtergrondinformatie ;) http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:FAQ_HAW#Ho ... _dat_nodig

Maar bij foto 2 lijkt het of je helemaal naar de zijkant hangt. Probeer recht boven je paard te zitten!

Starzu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-13 12:41

1234 schreef:
Je hebt te weinig foto's geplaatst, op HAW zijn minimaal 5 duidelijke foto's nodig en meer achtergrondinformatie ;) http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:FAQ_HAW#Ho ... _dat_nodig

Maar bij foto 2 lijkt het of je helemaal naar de zijkant hangt. Probeer recht boven je paard te zitten!

Ja ik d8 al dat 3 foto`s weinig zullen zijn alleen meer heb ik er niet!

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 13:23

De openingspost voldoet hier niet aan de regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even Regels en Richtlijnen [HAW]Horses At Work aandachtig door, inclusief de links die erin staan.
Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.
Daarnaast heb je ook te weinig foto's geplaatst, je dient namelijk minstens 5 foto's te plaatsen waar rijtechnische commentaar op gegeven kan worden.
Indien je de nodige aanpassingen binnen de 3 dagen via het TeM systeem doorgeeft, passen wij de openingspost aan en gaat je topic weer open. Indien je geen foto's meer hebt, mag je dit ook melden via het TeM systeem, dan verplaatsen wij je topic naar **-ITP. Onder volgende link kan je lezen wat temmen is.