Iemand nog tips

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

melanie0906

Iemand nog tips

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-13 19:33

Hey ik heb een tijd een z pony gereden en ik vroeg me af of mijn houding nog goed is dus hier mijn laatst gemaakte foto's. Let niet op de Pecheron en belg. :D

Rickolas de Pecheron (dit is een van de laatste foto's die er gemaakt is)
Afbeelding

Esperanza de z arabier
Afbeelding

Fabiola de Belgse knol
Afbeelding

Tips dus welkom maar houd het netjes :)

ElineCath

Re: Iemand nog tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 20:32

Er weinjg te zien op deze foto's, kan er niet over oordelen.

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 20:35

Wat heeft dat met een z pony te maken. Houding is op een foto lastig te beoordelen want dat is een moment opnamen.

Zazoe_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 20:38

Van 1 echte rijfoto kunnen we niet echt veel zeggen over jou houding..
Op foto 2 valt wel op dat je je benen wat optrekt en let er op dat je je handen wat hoger houdt,
verder heb je 'pianohandjes' hou dus je handen mooi rechtop.
Verder ziet het er wel netjes uit, je zit echt mooi recht! Leuke paardjes, vooral die Belg :j

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 11:37

(Je houding word niet gelijk beter als je op een z pony rijd?) Wat ik op deze foto's kan zien is dat je je handen meer rechtop mag houden. Verder kunnen we je houding niet echt beoordelen van standfoto's, daarvoor moet je verschillende foto's plaatsen in verschillende gangen of zelfs een filmpje, dan kunnen we het beter beoordelen. :)

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 11:42

nee inderdaad, hier is niets aan te beoordelen, leuk dat we weten dat de pony Z is, maar dat zegt natuulijk niets over jou

drama1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 11:43

Ik vind dat laatste paard geweldig :D

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 11:43

Je zit is mi nog het beste op de belg. Je neigt iets naar stoelzit, meer steunen op je zitbeenknobbels en voeten.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 11:45

Je post voldoet niet helemaal aan de regels van HAW vrees ik. Misschien even de regels lezen en eea nog aanpassen?

Verder is het lastig om vanaf foto's wat te zeggen, maar wat me zo opvalt is het volgende:
- Neiging je handen wat te plat en te breed neer te zetten
- Je trekt je rug wat hol: hierdoor kan het doorzitten en het soepel meebewegen lastiger zijn
- Je lijkt in het rijden je been wat op te trekken ipv lang te maken.

Het geheel toont in het algemeen wat "strak" en statisch, alsof je je vastzet ( in netjes zitten bv) ipv soepel mee te bewegen.

Je zou dus aandacht kunnen geven aan je eigen losheid, soepelheid denk ik als ik de foto's zo zie.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 17:26

De openingspost voldoet hier niet aan de regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even Regels en Richtlijnen [HAW]Horses At Work aandachtig door, inclusief de links die erin staan.
Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.
Indien je de nodige aanpassingen binnen de 3 dagen via het TeM systeem doorgeeft, passen wij de openingspost aan en gaat je topic weer open. Onder de volgende link kan je lezen wat temmen is.