Probleem met galop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MD_Triumph

Probleem met galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-13 15:09

Hoi!

ik heb nog steeds een probleem met de galop met mijn paard.
Hij kan heel goed galopperen, maar op de een of andere manier valt hij er heel snel uit bij mij, en als ik hem dan in de galop kan houden gaat hij vaak sneller wat niet de bedoeling is. Het is als het ware dat hij zijn kont 'omhoog' gooit waardoor hij er ineens uitvalt en dan ben ik te laat. Heel soms lukt het super goed en galoppeert hij mooi verzameld, maar het stomme is dat ik dan niet weet hoe ik het doe ..
ik hoop dat jullie mijn probleem begrijpen en me wat tips kunnen geven.
Ik rijd overigens zonder sporen, zou dit misschien helpen om mijn hulpen beter te laten doorkomen?
want soms dan geef ik galop hulp en dan gaat hij travers lopen .. :')

hannah41

Re: Probleem met galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 15:13

Een flauwe tip misschien, maar wel de beste: Neem les! Vanachter de computer kunnen wij niet zien wat er fout gaat, een goede instructrice (of instructeur) wel. :)

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-13 15:14

Jaa heb ook wel eens les, niet elke week, en tijdens de les lukt het ook wel. Maar ook dan gaat het nog niet zoals het hoort, mijn instructrice zegt dat ik meer met mijn binnenbeen moet werken, maar als ik die te veel gebruik, gaat hij changeren, erg leuk natuurlijk maar niet de bedoeling

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 15:26

Het klinkt mij in de oren of hij te weinig voorwaarts aan je been is. Even kort: oefen veel overgangen en laat hem vlot op je kuithulp vertrekken (en dan echt vlot). Ga eens een paar keer in de verlichte zit galopperen en laat hem dan flink voorwaarts gaan. Ik denk dat je hem nog te weinig naar je hand toe kunt rijden als ik het zo lees. Focus niet teveel op verzamelen, maar zorg dat je mooi vlot voorwaarts galoppeert en niet te lang achter elkaar.

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-13 15:35

Bedankt voor de tip WowAmigo, daar ga ik eens aan werken!
als ik nou zou weten dat hij het zelf ook moeilijk vind okee, maar mijn intructrice heeft hem zelf gereden en hij kan het dus super goed, dus ligt het aan mij .. :')