Voor de tweede keer op Ynske

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

maaikielies

Voor de tweede keer op Ynske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 17:17

Hallo Bokkers,

Gisteren heb ik voor de tweede keer op mijn nieuwe bijrijdpaard gezeten. Het is een fries merrie van 6 jaar oud en rond de 1.57 hoog. Het paard is 2 jaar geleden van een manege in de buurt gekocht.

Tips en commentaar mag maar wees niet al te streng voor ons, omdat dit nog maar de tweede keer is dat we samen rijden en ik nog nooit eerder op een fries heb gezeten (het is dus even wennen en zoeken) :P :j

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Een reactie zou leuk zijn! :D

Suusie22

Re: Voor de tweede keer op Ynske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 17:18

van T reelaer gekocht ? :p

maaikielies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 17:20

ja dat klopt inderdaad ;)

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 17:22

haha ik dacht al, ik heb daar van 2002-2010 gereden, de naam kwam me erg bekend voor haha en toen zag ik dat je idd ook in Raalte woont :P

ziet er leuk uit!

maaikielies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 17:26

haha ja klopt! Ja ze heeft hem inderdaag 2 of 3 jaar geleden van het reelaer gekocht. Dankje!

Soof24

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 17:33

knappe fries <3

Rianne12b

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 17:58

Mijn lieve paardje met Maaike als bijrijdster! wat een topduo. Heel erg fijn dat het zo goed gaat samen!!

liefs

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 18:43

Ziet eruit als een leuk dier! Als punt om aan te werken zou ik wat meer op lengte gaan rijden, de hals iets meer uitschuiven. Friezen kunnen zich nogal opkroppen en de rug wat wegdrukken.

SteM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 21:00

Ik ga alvast mee met de voorgaande reactie.

Wat ik ook lijk te zien, is dat je niet altijd helemaal mee bent in de beweging. Natuurlijk, als dit pas de tweede keer is op dit paard, lijkt me dat niet meer dan normaal. Een tip hiervoor is meetellen met de takt. Klinkt misschien belachelijke, maar het helpt wel en ik gebruik die nog regelmatig bij een C-pony (omdat ik moeilijk wen aan zijn pasjes).

maaikielies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-13 08:36

ben ik het inderdaad met jullie eens hij mag wat meer in lengte gereden worden, maar is bij deze fries soms nog wat lastig. hier wordt aan gewerkt onder het zadel en aan de longereerlijn (pessoa)
Maar ga het absoluut meenemen voor de trainingen.

Het klopt ook dat ik soms het paard iets wat in de weg zit door mijn zit maar een fries is nogal wennen vergeleken met een springpaard of een half arabiertje haha. maar er wordt aan gewerkt!

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 10:30

De openingspost voldoet hier niet aan de regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even Regels en Richtlijnen [HAW]Horses At Work aandachtig door, inclusief de links die erin staan.
Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.
Indien je de nodige aanpassingen binnen de 3 dagen via het TeM systeem doorgeeft, passen wij de openingspost aan en gaat je topic weer open. Onder de volgende link kan je lezen wat temmen is.